Signify otworzyło dział badań i rozwoju w Pile

Autor:
|
Źródło informacji: Signify

Globalna produkcja oświetlenia przekroczyła wartość 112 miliardów dolarów w 2023 roku – a według prognoz analityków z platformy Statista, rynek ten będzie dalej rósł, osiągając ponad 140 miliardów dolarów do 2028 roku, napędzany innowacjami w inteligentnym i energooszczędnym oświetleniu.

W tym świetle – dosłownie i w przenośni – Signify stawia kolejny milowy krok, otwierając nowoczesną przestrzeń R&D w swojej pilskiej lokalizacji.

To nie tylko kolejna inwestycja – to centrum przyszłości, w którym zespół specjalistów: elektroników, mechaników, mechatroników, a także specjalistów ds. oświetlenia i jakości, będzie opracowywać rozwiązania, które zmieniają codzienność – od ikonicznych systemów oświetlenia Philips Hue dla użytkowników domowych, po zaawansowane komponenty dla przestrzeni komercyjnych i przemysłowych.

Współpraca z polskimi i holenderskimi uczelniami oraz centralą R&D Signify w Eindhoven pozwoli na rozwój Human Centric Lighting – oświetlenia, które wspiera zdrowie, rytm dobowy i dobre samopoczucie użytkowników. To właśnie tutaj będą powstawały technologie przyszłości – z myślą o człowieku i planecie.

Czytaj więcej: Modernizacja oświetlenia w zakładach Rockwool – ile udało się zaoszczędzić?

Przez dekady, za czasów Lumenu, Polamu, Philips Lighting Poland i Signify, przez budynek przewinęły się setki inżynierów, rozwijając produkty, konstruując maszyny i wytwarzając części, nie tylko na potrzeby wewnętrzne, ale i dla renomowanych firm jak ASML czy Thyssen Krupp.

Tomasz Książek prezes zarządu Signify Poland: „w dynamicznie zmieniającym się świecie nie można uciec od rozwiązań dających przewagę kosztową, jednak prawdziwą przewagą, która pozwala zagwarantować długoterminowy sukces, jest innowacyjność. To właśnie kompetencje R&D zawsze były domeną Signify. Nasza firma od lat wyznacza trendy w rozwoju i innowacjach opartych na technologii LED, jak również rozwiązań bazujących na systemach connected czy circular economy. Robimy to w oparciu o kryteria i standardy ESG (Europejskich Standardów Sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju), pomagające naszym klientom uzyskiwać najlepszą poprawę efektywności energetycznej. To właśnie innowacyjność stanowi fundament naszej marki i klucz do przyszłości. Innowacje to nasze zobowiązanie, nasza przewaga i nasza obietnica”.

„Naszym celem jest nie tylko rozwój technologiczny, ale także stworzenie great place to work – przestrzeni, która wspiera komunikację, kreatywność i komfort pracy. Zadbaliśmy o otwarte przestrzenie do współpracy, jak i miejsca do skupienia, aby każdy mógł pracować w sposób, który najlepiej wspiera jego efektywność” – opowiada Rafał Kurzawa R&D group leader w Signify.

Fot. Signify

Fot. Signify