Sektor MSP – w samochodzie liczy się cena

Autor:
|
Kategoria: Wiadomości z kraju

Jak wynika z badania Instytutu Keralla zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A., niski koszt eksploatacji to najważniejszy wyróżnik idealnego samochodu firmowego dla niemal połowy przedsiębiorców z sektora MSP (Małych i Średnich Przedsiębiorstw). Przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw, decydując się na nabycie nowego auta, biorą również pod uwagę preferencyjne warunki zakupu oraz dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną marką. Jedynie dla 0,4% ankietowanych istotne jest bezpieczeństwo pojazdu. – Dla przedsiębiorców z sektora MSP duże znaczenie ma przewidywalność kosztów użytkowania posiadanej floty pojazdów. Nie chodzi tu jedynie o koszty paliwa, ale również o koszty przeglądów, opon czy nieprzewidzianych napraw mechanicznych. Z roku na rok coraz popularniejszym modelem finansowania samochodów w sektorze MSP staje się wynajem długoterminowy, z którego korzysta już 18,5% małych i średnich firm. Rozwiązanie to, dzięki stałym miesięcznym opłatom, w ramach których zapewniony jest kompleksowy zakres usług, pozwala na precyzyjne budżetowanie kosztów wynikających z użytkowania samochodów w firmie – mówi Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Carefleet S.A.

road-1283158_960_720

Jednocześnie, jak wynika z badania, niemal 43% przedsiębiorców z sektora MSP zwraca uwagę na preferencyjne warunki zakupu samochodu do firmy, a nieco ponad 29% bierze pod uwagę dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną marką aut.

Oprócz tego, dla niemal 29% badanych, ważną cechą idealnego samochodu służbowego jest wielofunkcyjność, rozumiana jako połączenie funkcji auta osobowego i dostawczego. Korzyść ta jest szczególnie istotna dla przedstawicieli mikroprzedsiębiorstw, zatrudniających od 1 do 9 pracowników (36,7%). – Dla przedsiębiorców, którzy posiadają jeden lub dwa firmowe samochody, ważne jest, aby były one możliwie uniwersalne. Przedstawiciele mikroprzedsiębiorstw wybierają często samochody mogące pełnić funkcje reprezentacyjne, którymi jednocześnie można przewieźć drobny towar oraz pojechać z dziećmi na wakacje. To poszukiwanie kompromisu pomiędzy autem biznesowym, użytkowym i rodzinnym – dodaje Bartosz Olejnik.

Ankietowani wskazywali ponadto na reprezentacyjność samochodu (11,3%), bogate wyposażenie zapewniające wygodę (11,5%) oraz atrakcyjne warunki gwarancji (12,7%), które są szczególnie istotne dla średnich firm, zatrudniających od 50 do 249 pracowników (20,4% wskazań). Co ciekawe, na ostatnim miejscu w zestawieniu najistotniejszych cech idealnego samochodu służbowego znalazło się bezpieczeństwo, na które wskazało jedynie 0,4% przedstawicieli firm z sektora MSP.