Valmet Automotive oficjalnie zainaugurował rozbudowę fabryki w Żarach

Autor:
|
Źródło informacji: Panattoni

21 stycznia br. odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowego obiektu firmy Valmet Automotive.

Inwestycja zakłada powiększenie istniejącego zakładu o dodatkowe 8 800 m² powierzchni produkcyjno-logistycznej oraz nowoczesne zaplecze socjalno-administracyjne.

Dzięki dotychczasowym sukcesom rynkowym wkraczamy w nowy rozdział rozwoju – oficjalnie rozpoczynamy rozbudowę naszej fabryki w Żarach. Ta inwestycja pozwoli nam zwiększyć moce produkcyjne, umocnić naszą pozycję na europejskim rynku motoryzacyjnym oraz stworzyć aż 350 nowych miejsc pracy – mówił Remigiusz Grześkowiak, prezes zarządu Valmet Automotive sp. z o.o.

Czytaj więcej: Od fabryki wyrobów gumowych WUDETA po zakład BWI Group. 80 lat istnienia krośnieńskiej fabryki komponentów dla motoryzacji

Rozbudowa fabryki ma na celu zwiększenie produkcji rozwiązań dla sektora elektromobilności, takich jak zaawansowane systemy aerodynamiczne, aktywne spoilery czy klapy ładowania do pojazdów elektrycznych.

Produkty te, opracowywane w centrum badawczym firmy w Osnabrück w Niemczech, mają znaczący wpływ na zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych i zmniejszenie spalania paliwa w samochodach spalinowych.

Czytaj więcej: Valmet Automotive rozbuduje zakład w Żarach by zwiększyć wolumen produkcji rozwiązań z zakresu elektromobilności

Zakończenie prac budowlanych przewidziano na wiosnę 2025 roku. Natomiast uruchomienie produkcji ma nastąpić w czwartym kwartale tego roku. Generalnym wykonawcą jest firma Panattoni.

Obecnie fabryka w Żarach zajmuje powierzchnię 16 000 m², na której produkowane są systemy dachowe i kinematyczne.

Rozbudowa o dodatkowe 7 000 m², w tym przestrzeń logistyczną, pozwoli sprostać rosnącemu popytowi wynikającemu z nowych zamówień od renomowanych producentów samochodów.

W ramach tej linii biznesowej zatrudnienie wzrośnie z 690 osób (dane z końca 2023) do ponad 1 000 pracowników do 2027 roku.

Fot. Valmet

Fot. Valmet