Sukces drugiego testu silnika SF-1000 w rakiecie suborbitalnej PERUN
Rakieta suborbitalna PERUN, wizytówka polskiej technologii rakietowej, właśnie osiągnęła kolejny kamień milowy otwierający zupełnie nowe perspektywy dla polskich i europejskich misji kosmicznych.
Podczas testu przeprowadzonego na Centralnym Poligonie Sił Powietrznych w Ustce, operacyjna wersja innowacyjnego silnika rakietowego SF-1000 pomyślnie przeszła pełny cykl spalania, od startu aż do całkowitego wyczerpania paliwa.
Wydarzenie potwierdziło skuteczność zoptymalizowanej konstrukcji silnika, w której zastosowano udoskonaloną geometrię wewnętrzną, zmniejszając masę komory spalania oraz znacząco poprawiając parametry lotu.
Dzięki stabilnej i niezawodnej pracy silnika, PERUN jest teraz gotowy, by osiągać wysokości przekraczające 150 km, wynosząc na ten pułap ładunki o masie 50 kg.
Silnik rakietowy SF-1000 wykorzystuje paliwo w postaci modyfikowanej parafiny, które współpracuje z podtlenkiem azotu jako utleniaczem, zapewniając potężny impuls całkowity na poziomie 1,1 MNs przez 39 sekund pracy.
Czytaj na temat jednego z pierwszych testów rakiety:
Udany lot polskiej rakiety suborbitalnej SpaceForest BIGOS 4 na wysokość 15 km
Czytaj na temat testu hybrydowego silnika rakietowego o nazwie SF200 (rok 2019):
Styczniowy test silnika rakietowego SpaceForest
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to oznacza, że PERUN już wkrótce stanie się ważnym graczem na rynku suborbitalnych lotów kosmicznych.
Wkrótce przed zespołem kolejne wyzwanie – ostatni test silnika SF-1000, podczas którego sprawdzony zostanie nowatorski system kontroli wektora ciągu (TVC), wykorzystujący zaawansowane materiały kompozytowe CFRC oraz specjalne, odporne na ekstremalne warunki materiały ablacyjne.
Więcej informacji na temat projektu znajdziecie pod linkiem:
https://spaceforest.pl/perun/
Zobaczcie cały test na filmie poniżej: