EMTECH przejmuje brytyjskiego producenta naczep specjalistycznych
Polski producent naczep, przyczep niskopodwoziowych oraz karuzel, firma Emtech, właśnie sfinalizowała zakup marki Andover Trailers, brytyjskiego producenta naczep specjalistycznych z ponad 100-letnią tradycją. Jest to strategiczne posunięcie firmy, które pokazuje mocną chęć rozwoju na rynkach międzynarodowych.
Firma od ponad 20 lat współpracuje z partnerami z Polski i zagranicy, obsługując sektory takie jak budownictwo, przemysł ciężki, rolnictwo, wojsko, logistyka, transport wielkogabarytowy oraz przemysł drzewny.
Każdego roku na europejskie drogi trafia ponad 200 specjalistycznych pojazdów, które są produkowane w zakładach w Szczercowie i Rogowcu, w województwie łódzkim.
Czytaj więcej: W Gdańsku i Gdyni powstają stacje elektroenergetyczne dla Baltic Power, które będą odbierać energię z turbin
Jak opowiada Adam Duda, CEO Emtech sp. z o.o. oraz Andover Trailers Ltd, „chcemy budować naszą przyszłość na rynkach międzynarodowych, stąd decyzja o zakupie brytyjskiej spółki Andover Trailers. Jest to firma z ponad 100-letnią tradycją i znakomitą międzynarodową reputacją. Znajomość rynku brytyjskiego oraz zaufanie, które budowaliśmy od 2008 roku z właścicielami firmy Andover Trailers, pozwoliły nam dogłębnie zrozumieć specyfikę ich działalności i potrzeby klientów. Dzięki temu będziemy w stanie znacząco rozszerzyć gamę produktów oraz zwiększyć udział w rynku brytyjskim. To ważny krok w rozwoju naszej firmy”.
„Przejęliśmy 95% udziałów brytyjskiej spółki, co daje nam pełną kontrolę nad wszystkimi aktywami Andover Trailers, takimi jak znak towarowy, własność intelektualna czy know-how. Transakcja umożliwi nam integrację najlepszych praktyk wypracowanych po obydwu stronach kanału La Manche”, wskazuje Adam Duda. „Zgodnie z naszymi założeniami, w przyszłości będziemy równolegle rozwijali zarówno markę Emtech, jak i Andover Trailers, oraz zakłady produkcyjne w Polsce i Wielkiej Brytanii. Wierzymy, że dzięki integracji poszczególnych obszarów rozbudujemy portfolio produktowe obydwu marek i wzmocnimy naszą pozycję konkurencyjną na rynku europejskim i globalnym”, dodaje.