PKP rozpoczęła przebudowę linii Piła-Poznań
W pierwszym etapie prac na 25-km odcinku Poznań-Oborniki Most powstaną m.in. nowe perony. Przebudowane zostaną także tory i sieć trakcyjna. Pomimo tego prowadzony remont nie wymaga na tym etapie wstrzymania ruchu pociągów. W ramach inwestycji, której koszty szacowane są na 500 mln zł, powstaną cztery nowe przystanki. Jednocześnie przebudowanych zostanie osiem stacji i dwanaście przystanków. Efektem tych prac, które rozpoczęte zostały we wrześniu, a zakończone mają zostać w styczniu 2019 roku ma stać się m.in. skrócenie czasu podróży – nawet o 40 min.
Rozpoczęty w tym miesiącu pierwszy etap prac zakończony ma zostać w grudniu tego roku. W jego trakcie w Wargowie, Złotnikach, Strzeszynie, Golęczewie i Chludowie zostaną wyremontowane perony od strony zmodernizowanego toru. Jak informuje spółka: powstaną także nowe wiaty, antypoślizgowa nawierzchnia, tablice informacyjne, ławki i oświetlenie. Oprócz tego, na przebudowywanym odcinku wymienione zostaną tory, dziewięć rozjazdów oraz wyremontowane trzy wiadukty.
Zgodnie z harmonogramem robót: między grudniem 2017 a marcem 2018 prowadzone będą prace związane z układaniem kabli telekomunikacyjnych do nowego Lokalnego Centrum Sterowania, budowane nastawnie kontenerowe oraz prace, związane z siecią trakcyjną. Drugi etap modernizacji rozpoczęty ma zostać w marcu 2018 roku. W jego ramach wyremontowany zostanie drugi tor między Poznaniem a Obornikami oraz jednotorowy odcinek linii między Obornikami a Piłą. W związku z tym prowadzona będzie w czasie remontu zastępcza komunikacja autobusowa. Całość prac na linii Piła-Poznań zakończone zostaną w 2019 roku.