PKP PLK odnawia mosty w Województwie Lubelskim

Autor:
|

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A zmodernizowało pięć z zaplanowanych siedmiu mostów na terenie Województwa Lubelskiego. Remont dwóch pozostałych znajduje się w fazie końcowej. Jak informuje Spółka odnowione obiekty zlokalizowane są na czterech liniach kolejowych, istotnych zarówno dla ruchu lokalnego, jak i dalekobieżnego. Dwa z nich znajdują się na linii nr 63 łączącej Dorohusk z Zawadówką. Kolejne mosty leżą na linii nr 7 z Warszawy Wschodniej do Dorohuska, linii nr 69 łączącej Rejowiec z Hrebennem oraz na linii nr 68 prowadzącej z Lublina do Przeworska.

Kompleksowo przebudowany został najistotniejszy dla lokalnego ruchu kolejowego most w Krasnymstawie na linii nr 69. Prace objęły jego konstrukcję oraz tory. Umocniony został także nasyp kolejowy, wybudowano nowe schody i barierki ochronne. Dzięki przebudowie obiekt zapewnia bezpieczną i zgodną z rozkładem jazdę składów regionalnych m.in. z Lublina do Rejowca i do Stalowej Woli. Duży zakres prac objął także most nad rzeką Uherką w Chełmie. Zarządca infrastruktury oprócz ułożenia nowych torów, wymienił przęsła i przebudował przyczółki. Prace pozwoliły poprawić parametry obiektu (większy nacisk) i dostosować go do kolei szerokotorowych, co znacznie zwiększyło na tej linii możliwości pracy przewoźników towarowych.

csm_IMG_4969_c2a7414a73

Kolejnymi obiektami są: 40-letni wiadukt nad łącznicą Zadębie – Adampol oraz most nad rzeką Jelnia w Stalowej Woli. Przeszły one naprawę konstrukcji i podpór. Takie same prace zostały wykonane na 170 – metrowym moście granicznym nad Bugiem w Dorohusku. Zgodnie z informacjami PKP PLK wszystkie trzy obiekty zostały dostosowane do obsługi składów poruszających się po szerokich torach. Pozwoli to m.in. na sprawniejszy przejazd pociągów towarowych i pasażerskich zza wschodniej granicy do Polski.

Jednocześnie Spółka prowadzi prace na dwóch innych obiektach. Remonty trwają na 111-letnim moście nad Potokiem Łosienieckim oraz na liczącym 60 lat wiadukcie nad rzeką Sopot. Oba obiekty przeszły już przebudowę konstrukcji. Obecnie prowadzone są prace torowe – tak zaplanowane, że nie mają wpływu na ruch pociągów. Po zakończeniu robót, pociągi pasażerskie pojadą 100 km/h. Najważniejszym efektem prac będzie jednak większa nośność obiektów, która w znacznym stopniu usprawni ruch towarowy. Koszt modernizacji mostów w Województwie Lubelskim szacowany jest na 7 mln zł.