Bezpośredni serwis do Polski stwarza nowe możliwości połączeń w globalnej sieci dostaw.
W dniu 31 sierpnia 2015 roku jednostka kontenerowa NYK Hyperion o ładowności 13.000 TEU po raz pierwszy zawinęła na terminal DCT w Gdańsku. Dla armatora NYK Line jest to milowy krok, który znacząco zwiększa zakres oraz atrakcyjność jego oferty. Połączenie regularną, cotygodniową linią Gdańska z portami azjatyckimi, oferuje importerom oraz eksporterom konkurencyjne rozwiązanie transportowe.
Statek NYK Hyperion pływa w serwisie „Loop 7” konsorcjum G6. Pierwsza jednostka kontenerowa w ramach nowego połączenia aliansu, zawinęła na terminal DCT w Gdańsku w pierwszej połowie sierpnia. Poza trasami azjatyckimi, NYK Line zamierza wykorzystywać nowy serwis do zasilania – poprzez porty Europy Zachodniej – swoich połączeń transatlantyckich (do USA i Kanady).
„W związku z naszym nowym, bezpośrednim zawinięciem statku oceanicznego do Gdańska otrzymaliśmy wiele pozytywnych komentarzy płynących od klientów w Polsce”- jak informuje Tomasz Mioduszewski, menadżer NYK Line w Polsce. Jednocześnie dodaje: „W ostatnim okresie nastąpiło wiele pozytywnych zmian jeśli chodzi o rozwój infrastruktury drogowej i kolejowej, dzięki czemu zaplecze lądowe w Polsce jest dobrze skomunikowane z portem w Gdańsku.”
NYK Line oferuje również możliwość organizacji transportu lądowego w gestii armatorskiej tzw. „carrier’s haulage”, wykorzystując zarówno transport samochodowy jak i kolejowy.
Wraz z inauguracją serwisu oceanicznego do Gdańska, dotychczasowa oferta NYK Line została poszerzona o kontenery o kontrolowanej temperaturze, popularnie zwane „reeferami”.
Działy handlowe oraz obsługi klienta NYK Line w Polsce zlokalizowane są w Warszawie i Gdyni.