NEWAG optymalizuje proces projektowo-produkcyjny z systemem PDM Autodesk Vault

Newag optymalizuje proces projektowo-produkcyjny dzięki zastosowaniu systemu PDM Autodesk Vault i jego integracji z systemem ERP.

Integracja systemu do zarządzania dokumentacją projektową i systemu ERP jest kluczowym etapem cyfryzacji procesu projektowania i produkcji w NEWAG. Powiązanie tych obszarów umożliwia m.in. zredukowanie czasu wprowadzania struktur o 40%, automatyczne zlecanie zmian, pełną kontrolę nad danymi pochodzącymi z różnych działów oraz minimalizację liczby błędów. Efektem końcowym dla firmy jest skrócenie czasu rozpoczęcia produkcji pojazdu. Wsparcie w zakresie wdrożenia oprogramowania zapewnia autoryzowany partner Autodesk – P.A. NOVA SA.

Producent taboru szynowego od wielu lat skutecznie wdraża strategię digitalizacji. „Cały proces tworzenia, projektowania pojazdu szynowego realizujemy w postaci cyfrowej, dzięki czemu możemy bardzo precyzyjnie sterować produkcją – zapewniać odpowiednią jakość materiałów i ich dostępność w strefie zamówień. Wszystkie części, z których składa się pojazd, są wymodelowane w postaci cyfrowej” – mówi Maciej Górowski, Kierownik Działu Badań i Rozwoju w Newag

Impuls II – pełna digitalizacja procesu projektowo-produkcyjnego
Elektryczne pojazdy Impuls II, zaprojektowane i wyprodukowane w Nowym Sączu dla włoskiego przewoźnika, to przykład wykorzystania cyfrowych danych do optymalizacji procesów w NEWAG. Jedna z czołowych firm kolejowych w Polsce wykorzystuje w codziennej pracy zestaw Product Design & Manufacturing Collection firmy Autodesk. Zintegrowane systemy PDM – Autodesk Vault i ERP umożliwiają efektywne zarządzanie danymi na poziomie różnych działów, w tym ponad 200 osobowego działu projektowego, działu technologicznego, produkcyjnego, a także zakupów i sprzedaży. Rezultaty integracji oceniają przedstawiciele NEWAG w filmie dostępnym pod adresem www.

NEWAG realizuje w ciągu roku do kilkunastu złożonych zamówień, dlatego przyspieszenie procesu produkcji ma kluczowe znaczenie. Firma stosuje się do szczegółowych wymagań nakładanych przez zleceniodawców, przewoźników oraz krajowych i międzynarodowych specyfikacji technicznych, takich jak TSI1 w przypadku pociągów Impuls II. Pojazdy te będą pierwszymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi w Europie Zachodniej wyprodukowanymi przez NEWAG.