Mostostal Warszawa realizuje kontrakt w Danii

Autor:
|
Kategoria: Wiadomości z kraju

Spółka podpisała umowę, na mocy której dostarczy prefabrykowane segmenty budowanego mostu. Jak informuje producent: „zostaną one wykorzystane przy budowie inwestycji Duńskiej Dyrekcji Dróg tj. budowy dwupasmowej drogi o długości 9,5 km oraz płatnej przeprawy mostowej o długości 1,4 km. Nowe połączenie będzie pełnić funkcję południowej obwodnicy miasta Frederikssund w Danii, w północnej części wyspy Zelandia. Umowę w imieniu spółki podpisała Marzena Witkowska, Dyrektor Oddziału Zachodniego, Przemysłu i Ochrony Środowiska. Wartość zakontraktowanych prac wynosi 50.707.867,74 mln zł brutto. fiord_roskilde
Inwestycja, obejmuje projekt i budowę 9,5-kilometrowej dwupasmowej drogi ekspresowej, mostu o długości 1,4 km i szerokości 19,7 m oraz drogę lokalną długości 1 km, która połączy autostradę z miejscowością Lyngerupvej. Budowa realizowana w rejonie fiordu Roskilde przebiega przez obszar Natura 2000. Jest to wymagający projekt, zwłaszcza biorąc pod uwagę uwarunkowania archeologiczno-geologiczne.
Oddział Zachodni, Przemysłu i Ochrony Środowiska pod dyrekcją Marzeny Witkowskiej zakontraktował właśnie dostawę prefabrykowanych konstrukcji, które zostaną wykorzystane do budowy nowej przeprawy (na wizualizacji). Łącznie będą to 492 segmenty o wadze rzędu 100 ton. Przy prefabrykacji zostaną wykorzystane specjalistyczne szalunki. Ładunek zostanie dostarczony drogą morską. Wartość kontraktu wynosi prawie 12 mln euro, czyli ponad 50 mln zł netto. – Projekt jest wymagający, jeśli mówimy o technologii wykonania, jakości betonu czy organizacji pracy. Nie bez znaczenia pozostaje kwestia operowania tak ciężkim ładunkiem – mówi Zbigniew Przybyłowicz, Dyrektor Handlowy Oddziału Zachodniego, Przemysłu i Ochrony Środowiska.
Nowe połączenie zmniejszy obciążenie ruchem samochodowym w mieście Frederikssund, pełniąc rolę obwodnicy dla południowej części miasta. Zapewni także alternatywną trasę dojazdu do jedynego mostu, który obecnie przecina fiord Roskilde. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum RBAI JV I/S Rizzani de Eccher S. p. A., NV Besix SA oraz Acciona Infraestructuras SA.”