Indoorway pozyskał ponad 11 mln zł na dalszy rozwój systemu lokalizacji w zakładach produkcyjnych

|
Źródło informacji: Indoorway
Kategoria: Wiadomości z kraju

Spółka pozyskała 4 mln zł, dzięki inwestycji Adama Rudowskiego, General Partnera funduszu Level2 Ventures. Pozyskany przez Indoorway kapitał zostanie przeznaczony na wzmocnienie działań sprzedażowych w Polsce i Europie oraz wsparcie rozwoju produktu, na który Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) przyznało właśnie grant w wysokości 7,2 mln zł.

– Indoorway stworzył pierwsze w Polsce – i jedno z bardzo niewielu na świecie – rozwiązanie umożliwiające zaawansowaną analizę danych o ruchu zasobów zaangażowanych w procesy produkcyjne i logistyczne, z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Dzięki wysokiej jakości pozyskiwanych danych, Indoorway generuje rekomendacje pozwalające na znaczącą optymalizację tych procesów prowadzącą do wzrostu produktywności oraz redukcji kosztów operacyjnych. Kompetentny zespół, doświadczenie rynkowe, szybkorosnący pipeline projektów oraz plany sprzedażowe obejmujące rynki Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych ułatwiły podjęcie decyzji inwestycyjnej – mówi Adam Rudowski, General Partner Level2 Ventures.

Technologiczna spółka Indoorway, która istnieje od 2017 roku, z sukcesem wdrożyła już swoje autorskie rozwiązanie w ponad 25 czołowych przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce i na świecie m.in.: LOTTE Wedel, Whirlpool, Solaris, Michelin, Dr Irena Eris.

Dzięki unikalnym kompetencjom z obszaru analizy danych w procesach produkcyjnych, spółka pozyskała środki z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rozwój produktu o nazwie “Automatyczny Lean Manager”. Wyjątkowość dofinansowanego rozwiązania polega na zastosowaniu algorytmów sztucznej inteligencji w odniesieniu do danych lokalizacyjnych oraz danych pochodzących z komplementarnych sensorów. Algorytmy te będą automatycznie wykrywały anomalie oraz trendy w procesach produkcji oraz logistyki wewnętrznej, a następnie rekomendowały działania poprawiające wydajność oraz optymalizujące procesy.

– Pandemia Covid-19 sprawiła, że transformacja cyfrowa w zakładach produkcyjnych nabrała rozpędu. Tylko te firmy, które potrafią szybko reagować na zmieniające się warunki, wygrają w nowych realiach biznesowych, a bez rzeczywistych danych o procesach związanych z produkcją trudno tę walkę wygrać. Naszym celem zaś jest dostarczenie takiego rozwiązania, które pomoże zakładom produkcyjnym stale poprawiać konkurencyjność i osiągnąć korzyści liczone w milionach złotych. Dzięki pozyskanym środkom planujemy przekazywać klientom wartościowe rekomendacje w sposób automatyczny i na podstawie większej ilości wysokiej jakości danych – mówi Adam Komarnicki, prezes zarządu Indoorway.