Kultura innowacyjności receptą na sukces

Kultura innowacyjności receptą na sukces

26/05/2014

– Wielu przywódców, działających zarówno w małych firmach, jak i w ogromnych korporacjach, niemal obsesyjnie skupia się na tym, jak sami mogą stać się bardziej innowacyjni, jak zostać kolejnym cudownym dzieckiem kreatywności, jak generować błyskotliwe pomysły, które następnie zastosuje ich firma. W pogoni za tym marzeniem, skądinąd bardzo szlachetnym, zaniedbują inną, podstawową i najważniejszą funkcję, jaką ma pełnić lider– sprawiać, by to inni dokonywali wspaniałych czynów – mówi Thomas Wedell-Wedellsborg, współautor książki „Architekci innowacyjności”, uważany za jednego z najlepszych mówców biznesowych na świecie. Odwiedził on w ubiegłym tygodniu Polskę, na zaproszenie firmy doradczej Deloitte, w związku z krajowym wydaniem jego bestsellerowej książki.

Istotnym elementem innowacyjności w przedsiębiorstwach, powinna być – zdaniem Wedell-Wedellsborga – kultura innowacyjności, pozwalająca na kreatywność pracowników w ich codziennej pracy. „Architekci innowacyjności” wskazują na fakt, że rynkowy sukces odnoszą te firmy, które potrafią być innowacyjne na co dzień, w każdym momencie swojej działalności.