Ilu menedżerów ma „ludzkie podejście” do pracownika?

Ilu menedżerów ma „ludzkie podejście” do pracownika?

06/12/2013

Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez Great Place to Work® Institute Polska tylko 45 procent osób pracujących w naszym kraju stwierdza, że ich menedżerowie widzą w nich ludzi. W porównaniu do wyników analogicznych badań w 2012 roku zanotowano spadek w tek kwestii o 2 punkty procentowe (i o 5 punktów w porównaniu do 2011 roku). Jednocześnie jednak istnieją firmy, którym udaje się zaspokajać indywidualne potrzeby oraz aspiracje swoich pracowników. Należą do nich laureaci konkursu „Najlepsze Miejsca Pracy w Polsce 2013”, przeprowadzanego przez Great Place to Work® Institute Polska. W tym przypadku średni wskaźnik „ludzkiego podejścia” do pracownika wynosi 78 procent – o ponad 30 punktów procentowych więcej niż w przypadku średniej krajowej.

Kwestia tego, w jaki sposób menedżerowie wpływać mają pozytywnie na pracowników jest bardzo złożona. Wpływa na nią również cały szereg różnorodnych czynników. – Menedżerowie nieraz dziwią się i czują się dotknięci słysząc, że ‘nie dostrzegają w pracowniku człowieka’, bo taka ocena trafia w czuły punkt, jakim są uniwersalne wartości. Okazuje się jednak, że kosztowne nieraz świadczenia pracownicze nie zastąpią indywidualnego, autentycznego zainteresowania potrzebami pracownika na co dzień. I choć pracownicy cieszą się z firmowych udogodnień czy zwyczajowych paczek świątecznych, które w tym roku niebawem trafią w ich ręce, to dalej mogą odczuwać niedosyt zrozumienia – mówi Maria Zakrzewski, Prezes Zarządu Great Place to Work® Institute Polska.