Ekologiczne koncerny motoryzacyjne

Ekologiczne koncerny motoryzacyjne

12/08/2014

Jak wynika z rankingu „Best Global Green Brands”, który opublikowała działająca globalnie firma Interbrand, i współtworzonego przez Deloitte – najbardziej ekologiczne marki na świecie reprezentują obecnie branżę samochodową. Cztery pierwsze miejsca w rankingu zajęły koncerny: Ford, Toyota, Honda i Nissan. Na kolejnych  miejscach znaleźli się przedstawiciele branży elektronicznej: Panasonic, Nokia i Sony, a następnie Adidas, Danon i Dell.

– Koncerny samochodowe przywiązują coraz większą wagę do kwestii ochrony środowiska, nie tylko dlatego, że wymaga tego od nich prawo, ale także dlatego, że rośnie świadomość ekologiczna wśród konsumentów, a media poświęcają temu tematowi wiele miejsca. Należy więc oczekiwać, że wiodący producenci aut nadal będą angażować znaczne środki finansowe oraz swoje know how w skonstruowanie auta, które zyska miano najbardziej ekologicznego – mówi Tomasz Pałka, ekspert ds. motoryzacji, Starszy Menedżer w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte. Ranking „Best Global Green Brands” bierze pod uwagę dwa podstawowe wymiary działalności przedsiębiorstw: aktywność w zakresie ekologii oraz ich wizerunek ekologiczny, tj. sposób postrzegania działań ekologicznych przez klientów oraz podejście do komunikacji firmy z rynkiem.