Remontowa Shipbuilding zbuduje 7 promów elektrycznych dla szkockiego armatora
Remontowa Shipbuilding zdobyła kontrakt na budowę siedmiu nowoczesnych promów o napędzie elektrycznym (4 x pędnik azymutalny 187 kW) dla szkockiego armatora Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL). Pojemność baterii promu będzie miała 5746 kWh.
Jest to największe zlecenie na serię statków pasażerskich w dziejach tej stoczni, zarówno pod względem ilości jednostek, jak i wartości całego kontraktu.
Pierwszy z promów elektrycznych zostanie dostarczony już w trzecim kwartale 2027 roku, natomiast cały kontrakt będzie ukończony w pierwszym kwartale 2029 roku. Zamówione jednostki obsłużą aż dziewięć strategicznych połączeń promowych na zachodnim wybrzeżu Szkocji, w malowniczym regionie Clyde & Hebrides.
Czytaj więcej: Systemy kanałów grzebieniowych dla przemysłu stoczniowego. Dlaczego kanały z PC-ABS są lepsze od PVC?
Sześć promów będzie mogło jednocześnie przewozić po 150 pasażerów oraz 24 samochody, podczas gdy siódma jednostka zapewni miejsce dla aż 250 pasażerów i 16 samochodów.
Realizacja tego projektu to dowód najwyższych standardów jakościowych, które Remontowa Shipbuilding zaoferowała, pokonując konkurencję renomowanych stoczni z Holandii, Turcji i Wielkiej Brytanii.
Co istotne, CMAL to powracający klient, który już wcześniej zaufał polskiej stoczni – w latach 2005-2011 Remontowa Shipbuilding dostarczyła armatorowi trzy promy pasażersko-samochodowe obsługujące połączenia między Glasgow a archipelagiem Hybrydów Zachodnich.