MARKOS wzbogaca się o ogromną bramową obrabiarkę CNC do celów produkcji jachtów motorowych

|
Źródło informacji: MARKOS

Park maszynowy nowo wybudowanej hali uzupełnił się o wysokiej klasy obrabiarkę Lambda VTM. Urządzenie zostało wyprodukowane przez firmę FANUM.

– Egzemplarz, który trafił do naszej firmy jest bezsprzecznie jednym z najnowocześniejszych na rynku. Zaawansowane rozwiązania, precyzja w wykonaniu i wytrzymałość sprawiają, że jest to absolutny top wśród frezarek dedykowanych do pracy na wymagających wielkogabarytowych elementach – podkreśla Maciej Piotrowski, główny inżynier ds. CNC w MARKOS.

Bramowa konstrukcja pozwala na zachowanie wysokiej sztywności układu przy bardzo dużym polu pracy obrabiarki. Dostęp do maszyny dla załadunku przedmiotów obrabianych jest zapewniany od strony czołowej lub górnej. Sztywna konstrukcja stalowa i system dwustronnego napędu gwarantują zachowanie wysokiej dokładności detalu obrabianego w całej przestrzeni roboczej maszyny. Ponadto obrabiarka jest wyposażona w dach, który uniemożliwia wydostawanie się pyłu z przestrzeni roboczej oraz bardzo wydajny system odpylania wewnątrz pola roboczego. Jest to pierwsza o takich gabarytach obrabiarka wyprodukowana przez firmę FANUM. Zastosowanie takiego systemu znacznie polepsza komfort i pracę dla pracowników.

– Uzbrojenie hali w nowoczesną wielkogabarytową frezarkę CNC pozwoli na zoptymalizowanie i przyspieszenie procesu produkcji oraz zastąpienie najtrudniejszych operacji wykonywanych dotychczas przez ludzi w sposób mechaniczny. Długość pola roboczego obrabiarki sięga 13 metrów, 4,2 metra szerokości oraz 2000 wysokości, co pozwoli również na poszerzenie portfolio firmy m.in. o produkcję dużych, 15 – metrowych jachtów motorowych – wskazuje Maciej Piotrowski.

Hala P6, jak sama nazwa wskazuje, będzie szóstym z kolei kompleksem produkcyjnym na terenie należącym do zakładu MARKOS w Głobinie. Nowoczesna frezarka nie będzie jedynym nowoczesnym rozwiązaniem zastosowanym w obiekcie. Hala będzie również wyposażona m.in. w efektywny i ekologiczny system oczyszczania powietrza tzw. filtr ze złożem węglowym i dopalaczem katalitycznym, co pozwoli w jeszcze większym stopniu udoskonalić warunki pracy załogi.

Fot. MARKOS

Fot. MARKOS