Bezpieczne i oszczędne samochody dla pokolenia Y

Bezpieczne i oszczędne samochody dla pokolenia Y

17/09/2014

Firma doradcza Deloitte przeprowadziła wśród 23 tys. osób badanie „2014 Global Automotive Consumer Study”. Przeznaczone było ono dla przedstawicieli pokolenia Y, które staje się w obecnie grupą konsumentów o największym potencjale zakupowym, również w kontekście branży motoryzacyjnej. Liczba przedstawicieli tego pokolenia (osób urodzonych w latach 1977-1994) szacowana jest na świecie na 2 mld osób. – Ponad trzy czwarte przedstawicieli pokolenia Y zadeklarowało, że w ciągu najbliższych pięciu lat chce stać się właścicielami samochodu. W USA taką chęć wyraziło 80% ankietowanych, w Niemczech było to o 4 pp. mniej. Co ciekawe, w krajach rozwijających się wskaźnik ten był wyższy niż średnia, a z kolei w Japonii wyniósł on jedynie 43% – mówi Marek Turczyński, Partner w dziale Audytu, Lider Grupy Motoryzacyjnej, Deloitte.

Deloitte badanie przeprowadziło wśród konsumentów pochodzących z 19 krajów: Czech, Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytania, Belgii, Francji, Włoch, Turcji, Meksyku, Brazylii, Argentyny, Kanady, USA, RPA, Indii, Australii, Chin, Korei i Japonii. Jak wynika z badań – dla przedstawicieli pokolenia Y podstawowe znaczenie przy doborze samochodu mają nowoczesne technologie, wykorzystane dla większego bezpieczeństwa oraz oszczędności paliwa. Jednocześnie duże znaczeni ma dla nich wygoda i dostępność komunikacyjna. Dlatego tez często korzystają oni z roweru, metra, i w razie potrzeby pozostałych środków transportu.