Od Volkswagena do Voltswagena: gigant motoryzacyjny zmienia nazwę w USA
Amerykanie potwierdzili, że szykuje się rebranding marki. Chodzi tu o zmianę litery z „k” na „t”. Volkswagen zmieni nazwę swojej działalności w Stanach Zjednoczonych z Volkswagen of America na Voltswagen of America. Tym krokiem VW pieczętuje swój kierunek rozwoju działań dla Grupy w kierunku elektromobilności szykując się do masowej ekspansji.
Kształt logotypu pozostanie bez zmian, natomiast linia elektryczna pojazdów będzie miała jasnoniebieskie tło – ciemnoniebieskie pozostaje dla modeli z silnikami spalinowymi.
Nacisk Volkswagena na pojazdy elektryczne w USA niedawno rozpoczął się wraz z wypuszczeniem crossovera ID.4, jednego z kilku planowanych globalnych modeli opartych na modułowej platformie dla samochodów z napędem elektrycznym MEB. Sercem MEB jest system baterii przystosowany do szybkiego ładowania, umieszczony pod podłogą samochodu, zapewniający dynamikę i komfort jazdy.
VW twierdzi, że ID.4 będzie konkurować z popularnymi crossoverami benzynowymi, takimi jak Honda CR-V i Toyota RAV4. Pierwsze pojazdy na rynek amerykański będą importowane z Niemiec. VW planuje rozpocząć również lokalną produkcję w swojej fabryce w Cattanooga w stanie Tennessee już w 2022 roku. Jest to część większego planu, który ma zostać zbudowany przez spółkę macierzystą Volkswagena, aby do 2028 roku wyprodukować 28 mln pojazdów elektrycznych, obejmujących 70 różnych modeli wielu światowych marek niemieckiego giganta motoryzacyjnego.
Do końca dekady Grupa VW planuje mieć znormalizowaną platformę dla większości modeli elektrycznych i akumulatorów półprzewodnikowych, które zdaniem firmy pozwolą na większy zasięg i szybsze ładowanie.
We know, 66 is an unusual age to change your name, but we’ve always been young at heart. Introducing Voltswagen. Similar to Volkswagen, but with a renewed focus on electric driving. Starting with our all-new, all-electric SUV the ID.4 – available today. #Voltswagen #ID4 pic.twitter.com/pKQKlZDCQ7
— Voltswagen (@VW) March 30, 2021
AKTUALIZACJA ⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇
Firma przyznała, że cała sprawa była żartem, który przerodził się niestety w katastrofę. „Volkswagen of America nie zmieni nazwy na Voltswagen” – podała firma w oświadczeniu przesłanym do CNN Business. Informacja była wzięta na poważnie i opublikowana przez wszystkie najważniejsze media na świecie – a na dodatek przez The Assosiated Press i firmę Wedbush z Wall Street – co to mogło oznaczać dla inwestorów? sami się domyślcie.
Zmiana nazwy miała być zapowiedzią premiery elektrycznego SUV-a ID.4 w duchu prima aprilis, sygnalizującą zaangażowanie VW w zapewnienie wszystkim mobilności elektrycznej.
W komunikacie opublikowanym we wtorek rano Volkswagen twierdził, że przynajmniej w Ameryce będzie używał nazwy Voltswagen w reklamach i na chromowanych plakietkach z tyłu swojego pojazdu elektrycznego. Nazwa nie pojawiłaby się na samochodach z silnikiem benzynowym, poinformowano w komunikacie.