Udany lot w pełni elektrycznej Cessny 208B. Czy to napędzi rewolucję w lotnictwie elektrycznym?
Fot. Aerotec

Udany lot w pełni elektrycznej Cessny 208B. Czy to napędzi rewolucję w lotnictwie elektrycznym?

02/06/2020

Dwie firmy lotnicze z rejonu Seattle stały za całkowicie elektrycznym pierwszym lotem samolotu w Moses Lake. Lot trwał około 30 minut. AeroTEC, firma z branży inżynierii i certyfikacji lotniczej z Seattle, zmodyfikowała do tego celu samolot. MagniX, startup z Redmond, zaprojektował lekki układ napędowy. Silnik magni500 wykorzystuje układ chłodzenia cieczą w zamkniętej pętli. Silnik zapewnia 750 KM (560 kW) przy , 1900 obr./min i ponad 2800 Nm momentu obrotowego.

W kabinie samolotu znajdowały się dwie tony akumulatorów litowo-jonowych i urządzenia chłodzące, i raczej nie było za wiele miejsca dla pasażerów. Z pewnością nie była to konfiguracja kabiny, która miałaby sens komercyjny. Lot dowodzi jednak , że samolot tej wielkości może być napędzany silnikiem elektrycznym.

Na pewno jest to krok w kierunku przyszłej wizji w pełni elektrycznych lotów o zerowej emisji, które mogą stać się normą w szeregu małych samolotów podmiejskich.

Fot. magniX

Fot. magniX

Poniżej film z testów elektrycznego silnika.