GXO Logistics wdrożyło rozwiązanie do pakowania, które dopasowuje pudełka do ich zawartości
GXO Logistics ogłosiło, że zakończyło instalację zautomatyzowanego rozwiązania do pakowania, które dopasowuje pudełka do ich zawartości, co pozwala znacząco zmniejszyć zużycie materiałów i pozytywnie wpływa na środowisko. Instalacja w centrum logistycznym GXO w Saint-Vulbas w regionie Lyon we Francji umożliwia pełną automatyzację procesu przygotowywania zamówień, co zwiększa wydajność i redukuje koszty zapewniając jednocześnie większą satysfakcję klienta końcowego.
„Nasze rozwiązanie do pakowania 3D nie tylko wspiera rozwój e-commerce naszego klienta firmy Amer Sports, to prawdziwa rewolucja w obszarze pakowania” – powiedział Bernard Wehbe Dyrektor Generalny GXO na Francję. „Zastosowanie takiego urządzenia jest przykładem naszych znaczących inwestycji w technologię i zautomatyzowane rozwiązania, które zwiększają wydajność i zmniejszają koszty wysyłki dla naszych klientów, jednocześnie minimalizując wpływ na środowisko.”
Urządzenie może przetwarzać nawet do 700 paczek na godzinę. Najpierw skanuje i mierzy zamówienie w 3D, następnie wycina i składa karton w celu jego dokładnego dopasowania, a na koniec waży, zakleja i etykietuje paczkę przed skierowaniem jej do odpowiedniego transportera. Zmniejszony rozmiar pudełka i wzmocnione narożniki, zwiększają jego trwałość i umożliwiają ponowne wykorzystanie w przypadku zwrotu produktu.
„Nasza współpraca z GXO w centrum logistycznym w Saint-Vulbas potwierdza zaangażowanie firmy Amer Sports w dalsze inwestycje związane z poprawą satysfakcji klientów dzięki lepszemu pakowaniu”, powiedział François Besson, EMEA Logistics Development & Execution Manager, Amer Sports.
GXO pracowało nad rozwojem technicznym i testami nowych funkcji urządzenia od lutego 2020 roku. Po ostatecznej weryfikacji i przeszkoleniu pracowników, aktualnie GXO w pełni wykorzystuje możliwości maszyny.
Zaawansowane rozwiązania automatyzacji oferowane klientom przez GXO stanowią kluczowy wyróżnik na rynku, pomagając zwiększyć bezpieczeństwo, efektywność i produktywność. W trzecim kwartale 2021 roku, kiedy GXO po raz pierwszy funkcjonowało jako w pełni niezależna spółka, zostało wdrożonych ponad 1,000 innowacji technologicznych, natomiast poziom automatyzacji centrów logistycznych zwiększył się 139% rok do roku, a zastosowanie systemów typu „towar do człowieka” o 135% rok do roku. GXO otrzymało również ocenę „AA” ESG przyznawaną przez amerykańskiego dostawcę rankingów MSCI, co plasuje ją na pierwszym miejscu w branży.