Roboty humanoidalne jako „zespół” w fabryce samochodów Zeekr
Chiński producent robotów humanoidalnych ogłosił niedawno pierwsze na świecie masowe wdrożenie tych maszyn do produkcji samochodów elektrycznych.
Walker S1 od UBTech to robot mierzący ponad 170 cm wzrostu i ważący 76 kg, potrafi obracać się o 360 stopni, a dzięki zaawansowanemu systemowi inteligencji roju autonomicznie koordynuje swoje działania, współpracując w grupie bez ryzyka kolizji. Humanoidalne roboty są zastosowane do procesu montażu, obróbki drzwi, testowania i kontroli jakości. Są nie tylko niezwykle sprawne fizycznie, ale także precyzyjne – mogą przenosić ciężkie części, jak i delikatne komponenty.
Czytaj więcej: Quo Vadis automatyzacjo? kierunek, produkcja „bez świateł”?
Film promocyjny UBTech ukazuje zespół robotów (ok. 20) współpracujących ze sobą jak perfekcyjnie zgrany zespół ludzi. Chociaż liczba ta oficjalnie nie została potwierdzona, już sam fakt masowego wdrożenia maszyn na linii produkcyjnej jest kamieniem milowym dla całej branży motoryzacyjnej.
Czytaj więcej: [R]ewolucja robotów humanoidalnych: od science fiction do rzeczywistości
Rozwiązanie to istotny krok ku przyszłości inteligentnej i w pełni zautomatyzowanej produkcji przemysłowej. Firma planuje jeszcze bardziej zintensyfikować rozwój tej technologii, uruchamiając masową produkcję robotów Walker do końca 2025 roku.
Planuje dostarczyć w tym roku od 500 do 1 000 swoich robotów Walker serii S klientom, w tym producentom samochodów, dostawcy Apple, firmie Foxconn, a także firmie logistycznej SF Express
Czy humanoidalne roboty zastąpią ludzi na produkcji? Jedno jest pewne – rewolucja właśnie się rozpoczęła.
Zerknijcie na film promocyjny. Mamy świadomość że został zmontowany tak by robił wrażenie ale z pewnością to co się dzieje jest ogromnym krokiem ku całkowitej automatyzacji fabryk.