Dwa pociągi wodorowe Alstom pomyślnie zakończyły fazę testową

Pod koniec lutego, po 530 dniach i ponad 180 tysiącach przejechanych kilometrów, dwa pierwsze na świecie pociągi wodorowe pomyślnie zakończyły oficjalnie fazę testową.

Pociągi Coradia iLint, wyprodukowane przez Alstom w fazie poprzedzającej produkcję seryjną, realizowały przewozy pasażerskie od września 2018 r.

Począwszy od 2022 r. 14 pociągów Coradia iLint zastąpi, będące obecnie w eksploatacji, spalinowe zespoły trakcyjne. Jako pierwsza zaufała technologii wodorowej Spółka dla Ruchu Regionalnego (LNVG) z niemieckiego kraju związkowego Dolnej Saksonii, zamawiając 14 składów Coradia iLint wraz z usługą serwisowania i dostawą paliwa wodorowego na 30 lat.

Alstom dostarczy pociągi napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi dla LNVG, a także zapewni serwis pojazdów w swoim zakładzie w Salzgitter.

Ponadto firma Linde, zajmująca się dystrybucją gazów, zbuduje i będzie obsługiwać stację tankowania wodoru dla tej rodziny pociągów, zlokalizowaną w pobliżu stacji Bremervoerde.

Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru w energię elektryczną. Fot. Alstom

Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru w energię elektryczną. Fot. Alstom

O Coradia iLint

Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru w energię elektryczną. Pociąg jest w pełni bezemisyjny i cichy, a co najważniejsze emituje jedynie parę wodną i skroploną wodę. Pociąg został wyposażony w kilka innowacyjnych rozwiązań: technologię czystej konwersji energetycznej, umożliwiające elastyczne magazynowanie energii w bateriach oraz inteligentny system zarządzania mocą napędową i dostępną energią. Zaprojektowany specjalnie do użytku na niezelektryfikowanych trasach, zapewnia czystą i zrównoważoną obsługę linii kolejowych.