Elektryczny Triumph TE–1. 174 KM i ładowanie poniżej 20 minut do 80%

Autor:
|
Źródło informacji: Williams Advanced Engineering .

Projekt elektryka Triumph TE-1 zbliża się do etapu produkcji po tym, jak firma zaprezentowała najnowszy projekt i ogłosiła, że prace nad trzecią fazą są już zakończone. Projekt został opracowany dzięki współpracy Triumph, Williams Advanced Engineering (WAE), Integral Powertrains i University of Warwick.

Producent zwrócił się do inżynierów z Williams Advanced Engineering (który tworzą rozwiązania dla teamu Williams F1), aby zajęli się opracowaniem akumulatorów. Obejmowało to ostateczny projekt prototypowego zestawu akumulatorów, który zawierał „dedykowane opakowanie dla ogniw dla optymalnego środka ciężkości”, a także jednostkę sterującą pojazdu, konwerter DC-DC, zintegrowane chłodzenie, port ładowania i stylizowane osłony węglowe.

Całkowicie nowy akumulator ma moc szczytową 170kW i moc ciągłą 90kW przy pojemności 15kWh. Dzięki temu motocykl może dostarczyć docelowe 130 kW (174KM) mocy szczytowej i 80 kW mocy ciągłej. Wiodący w swojej klasie system chłodzenia w połączeniu z optymalną równowagą mocy i energii oznacza, że TE-1 może zapewnić kierowcy więcej energii elektrycznej na dłużej i zapewnić wyjątkową wydajność niezależnie od poziomu naładowania akumulatora. System 360 V umożliwia również szybkie ładowanie poniżej 20 minut (0-80%).

WAE zoptymalizowało układ modułu akumulatora, aby zrównoważyć masę i położenie w prototypowym podwoziu, biorąc pod uwagę środek ciężkości, przestrzeń i związek z układem napędowym i podejściem do ładowania. W zestawie akumulatorów wbudowano nową i wykonaną na zamówienie jednostkę sterującą pojazdu, aby zminimalizować wagę i opakowanie.

Motocykl wchodzi teraz w sześciomiesięczną fazę testów przed wejściem na stale w rozwijający się rynek motocykli elektrycznych. A po testach TE-1 zostanie zaktualizowany o ostateczne panele nadwozia. Triumph wtedy ujawni ostateczne specyfikacje, wraz z oficjalnymi danymi dotyczącymi wydajności akumulatora i zasięgu.