Chorwacki Rimac stworzył nową linię produkcyjną elektrycznych samochodów

|

Nowa linia produkcyjna jest podzielona na pięć głównych stref, zaczynając od łączenia wszystkich wsporników i punktów mocowania na nadwoziu samonośnym. Dwie osoby w każdej kolejnej strefie dalej budują samochód kawałek po kawałku. Podzespoły, takie jak zespół napędowy, deska rozdzielcza lub chłodnica są montowane z dala od linii i dostarczane jako kompletna część do zamontowania.

Montaż każdego C_Two zajmie zespołowi około 5 tygodni. Proces rozpoczyna się znacznie wcześniej w Rimac, ponieważ duża liczba komponentów i systemów jest produkowana we własnym zakresie i dostarczana do końcowej linii montażowej. Jak podaje firma zmiana gniazdowego systemu produkcji prototypów na liniowy ma skrócić czas montażu o połowę.

W zakładzie w chorwackim Veliko Trgovišće firma zbudowała do tej pory 4 prototypy nowego modelu Rimac C_Two. By przejść wszystkie testy potrzebne do procesu homologacji potrzebuje jeszcze złożyć 13 samochodów, a potem 10 kolejnych aut produkowanych w ramach pre-serii.

W 2018 roku podczas zapowiedzi nowego modelu Rimac C_Two firma ambitnie postawiła sobie poprzeczkę wspominając o osiągach superauta: maksymalna prędkość 412 km/h, 100 km/h w 1,9 sekundy, 161 km/h w czasie 4,3 s.

Pierwsze samochody dotrą do klientów w 2021 r. zapowiada chorwacki producent. Pierwotny plan zakładał ten rok natomiast plany pokrzyżowane zostały przez opóźnienia związane z pandemią koronawirusa. Ostateczna nazwa i wygląd samochodu zostaną ujawnione jeszcze w tym roku.

Fot. Rimac

Fot. Rimac

Fot. Rimac

Fot. Rimac