FedEx zainwestował 30 milionów euro w renowację i modernizację kompleksu Aéroports de Paris

Autor:
|
Źródło informacji: FedEx

FedEx od 1999 roku obsługuje na lotnisku Roissy-Charles de Gaulle w Paryżu jeden z najważniejszych hubów w swojej globalnej sieci.

Obiekt, będący drugim co do wielkości w systemie FedEx po hubie w Memphis (USA), specjalizuje się w przesyłkach frachtowych i wielkogabarytowych, zapewniając codzienne połączenia lotnicze z Polski, m.in. z Warszawy, Katowic i Gdańska.

Z okazji 25-lecia istnienia hubu, FedEx ogłosił ukończenie budowy nowego obiektu wartego 30 milionów euro, przeznaczonego do obsługi przesyłek ciężkich (powyżej 68 kg). Nowoczesny kompleks, który osiągnie pełną zdolność operacyjną w 2025 roku, jest częścią strategii optymalizacji globalnej sieci FedEx, mającej sprostać zmieniającym się potrzebom rynku. Celem inwestycji jest podniesienie jakości usług transportu ciężkich ładunków zarówno w Europie, jak i na trasach międzykontynentalnych.

Nowy budynek o powierzchni 22 200 m² zostanie wyposażony w innowacyjne technologie, takie jak mobilne systemy pomiaru wagi czy zaawansowane skanery, co usprawni obsługę frachtu. Dodatkowo zastosowanie oświetlenia LED pozwoli na znaczne oszczędności energetyczne.

Hub zajmuje obecnie powierzchnię 72 000 m², a jego modernizacja wiąże się z transformacją istniejącej infrastruktury w centrum dedykowane obsłudze ciężkich przesyłek. Spółka zainwestowała już ponad 600 milionów euro w rozwój tej lokalizacji, w której zatrudnienie znalazło 4 000 osób, stanowiących większość 5 500-osobowego zespołu FedEx w regionie paryskim.

Zaawansowany sorter umożliwia przetwarzanie do 68 000 paczek na godzinę, co czyni obiekt istotnym ogniwem w globalnym łańcuchu dostaw.

Czytaj więcej o sorterach: Rozwiązania sortujące odpowiednie dla zróżnicowanej branży pocztowej i kurierskiej w regionie EMEA

Firma wprowadziła także nowy model operacyjny sieci lotniczej, który dostosowuje się do dynamicznych zmian na rynku oraz sezonowych wahań wolumenu przesyłek. Model ten dzieli przesyłki na trzy segmenty:

Segment fioletowy – przesyłki o najwyższym priorytecie, transportowane wyłącznie flotą FedEx i sortowane w pierwszej kolejności.
Segment pomarańczowy – przesyłki o niższym priorytecie, sortowane poza godzinami szczytu, idealne dla frachtu.
Segment biały – przesyłki ekonomiczne, realizowane w oparciu o globalną sieć partnerów lotniczych, zapewniające większą elastyczność i liczbę połączeń.

Hub w Roissy-Charles de Gaulle odgrywa centralną rolę w nowym modelu operacyjnym, umożliwiając precyzyjne dopasowanie rodzaju przesyłek do odpowiednich segmentów sieci. Dzięki temu firma kurierska oferuje większą wydajność, niezawodność i elastyczność dla przedsiębiorstw, które chcą rozwijać działalność zarówno na rynkach europejskich, jak i globalnych.