BMW opracowuje inteligentną fabrykę dla logistyki
Fot. BMW

BMW opracowuje inteligentną fabrykę dla logistyki

10/03/2020

Projekt badawczy „Autonomous and Connected Logistics” został oficjalnie uruchomiony we wrześniu 2019 r. I obecnie wchodzi w fazę praktyczną. Szereg innowacyjnych technologii produkcyjnych Przemysłu 4.0 łączy się w ramach ogólnej koncepcji i testuje w rzeczywistych warunkach w fabryce BMW Group w Dingolfing. Za projektem stoi wizja w pełni połączonej produkcji, w której autonomiczne systemy transportowe, roboty logistyczneurządzenia mobilne bezproblemowo komunikują się ze sobą oraz z systemem sterowania.
W ostatnich latach sieć produkcyjna BMW Group pilotowała kilka rozwiązań logistycznych niezależnie od siebie, zdobywając Niemiecką Nagrodę Logistyczną w 2019 roku. Projekt badawczy będzie teraz rozwijać się, aby osiągnąć maksymalną łączność między poszczególnymi rozwiązaniami logistycznymi i zintegrować je z System produkcyjny BMW. Grupa BMW przeznacza około 4,8 miliona euro na koszty projektu.Dr Thomas Irrenhauser, odpowiedzialny za innowacje i przemysł 4.0 w dziale logistyki i kierownik projektu: „Połączenie naszych innowacyjnych rozwiązań logistycznych zapewnia dodatkową przejrzystość w zakresie przemieszczania materiałów i maszyn i pozwala nam zbadać, w jaki sposób najlepiej wykorzystać potencjał w pełni połączonych produkcja dla logistyki BMW Group. ”

Testowanie technologii bezprzewodowej 5G, która w trakcie projektu zostanie skonfigurowana w fabryce BMW Group w Dingolfing jako sieć próbna, odegra kluczową rolę w łączeniu różnych rozwiązań logistycznych. Nowy standard telekomunikacji mobilnej umożliwia przesyłanie dużych ilości danych w bardzo krótkim czasie.

5G umożliwia łączność maszyn i urządzeń w czasie rzeczywistym. W ramach sieci produkcyjnej BMW Group wspólne przedsięwzięcie BMW Brilliance Automotive wdrożyło bezprzewodową sieć komunikacyjną 5G we wszystkich trzech zakładach. Długofalowym celem jest utworzenie sieci 5G we wszystkich lokalizacjach zakładów BMW Group na całym świecie.

Kolejne podprojekty zajmą się wykorzystaniem robotów logistycznych, urządzeń mobilnych i wyświetlaczy cyfrowych w procesie logistycznym oraz przetestują łączność między różnymi systemami. Chcemy również wykorzystywać nowe technologie w celu zwiększenia przejrzystości w konwencjonalnych procesach i umożliwienia płynnego łączenia technologii manualnych i autonomicznych – mówi Peter Kiermaier, kierownik ds. Planowania logistyki w fabryce BMW Group w Dingolfing.