Fabryka 56: napakowana technologiami fabryka Mercedesa

Fabryka 56: napakowana technologiami fabryka Mercedesa

18/11/2018

Zakład w Sindelfingen jest jednym z 30 zakładów produkcyjnych Daimler AG, w którym pracuje 25 000 osób. Każdego roku z taśmy schodzi 310 000 samochodów. Mercedes w tym miejscu buduje fabrykę samochodów przyszłości o nazwie Fabryka 56. Nowy obiekt będzie oszczędzać energię, będzie cyfrowy i wydajny. Firma zainwestuje łącznie 2,1 miliarda euro do 2020 roku.

W Fabryce 56 firma Daimler będzie używać 300 systemów autonomicznego transportu (FTS) na tak zwanych „liniach Tec”. Na przykład: te pojazdy AGV mogą zastąpić linię montażową we wnętrzu samochodu i przejąć zautomatyzowane czynności, takie jak montaż szklanego okna dachowego. Zamiast samochodu systemy transportowe poruszają się tam i z powrotem. W rezultacie wysoce wydajny montaż w produkcji na dużą skalę zyskuje na elastyczności. Produkcja może być regulowana bez większego wysiłku.

Instalacja o powierzchni 220 000 metrów kwadratowych będzie miała za zadanie zbudować następną generację Klasy S, a także wysokiej klasy w pełni elektryczne modele EQ, a ostatecznie samochody autonomiczne. Fabryka uruchomi program pilotażowy dla technologii 5G i zasadniczo wszystko będzie ze sobą powiązane. W hali montażowej urządzenia cyfrowe zastąpią całkowicie dokumenty fizyczne, tworząc środowisko elektroniczne.

Nawet podstawowy śrubokręt będzie miał wbudowaną funkcję Wi-Fi i będzie korzystał z szybkiego połączenia, aby automatycznie dostosowywać moment obrotowy na podstawie otrzymanych danych

Łącznie 300 systemów transportu bez kierowców będzie pełnić funkcję automatycznych koszyków sklepowych, dostarczając niezbędne materiały do wyznaczonej strefy odbioru.

Jak pokazuje film, Mercedes polega na automatyzacji tylko tam, gdzie jest to ekonomicznie użyteczne, dodając, że żaden system ani maszyna nie jest tak elastyczna jak człowiek. Podczas budowania Fabryki 56, aby zoptymalizować proces produkcyjny tak bardzo, jak to tylko możliwe, klienci będą mogli również czerpać korzyści ze swojej zaawansowanej i modułowej konfiguracji, dzięki możliwości dokonywania w ostatniej chwili zmian w konfiguracji samochodu.

Do 75% mniej CO2
Fabryka 56 zostanie uruchomiona w 2020 r. I będzie wyposażona w system fotowoltaiczny zamontowany na dachu budynku, aby dostarczać energię elektryczną nie tylko do codziennych operacji, ale także do zasilania stacji ładowania. System fotowoltaiczny na dachu może zaoszczędzić nawet 5000 Mwh energii elektrycznej – wyjaśniają w Daimlerze. Zewnętrzna powłoka powinna wpuszczać dużo światła do hali, temperatura pomieszczenia może być obniżana latem o maksymalnie siedem stopni od temperatury otoczenia.

Około 1000 pracowników
Fabryka 56 ma działać dla około 1000 osób. Stacje robocze będą ergonomicznie zaprojektowane, narzędzia są cyfrowo połączone w sieć. Zamiast używać papieru, ludzie pracują na taśmie z monitorami i osobistymi asystentami cyfrowymi (PDA). Analityka dużych zbiorów danych i konserwacja predykcyjna powinny zapewniać płynne działanie produkcji.