Elektryczna latająca taksówka, poszukuje akceptacji bezpieczeństwa w UE i USA
Monachijski startup dronów Lilium poszukuje obecnie homologacji bezpieczeństwa dla całkowicie elektrycznych pionowego startu taksówek pasażerskich.
W UE niemiecka firma złożyła już wniosek do Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) o certyfikację i wkrótce rozpocznie aplikację od amerykańskiego odpowiednika US Federal Aviation Administration (FAA), informuje dyrektor finansowy firmy Christopher Delbrueck.
Celem Lilium jest posiadanie floty samolotów elektrycznych działających w dużych miastach na całej planecie do 2025 r. Samolot będzie oferował usługę taksówką powietrzną typu pay-per-ride.
Samolot będzie miał zasięg 300 km, co odpowiada podróży między Nowym Jorkiem, a Bostonem w około godzinę.
Lilium pozyskało dotychczas 100 milionów dolarów na rozwój funduszy, choć firma twierdzi, że konieczne będzie dalsze finansowanie, zanim będzie można przejść do produkcji na pełną skalę.
Uzyskanie zgody regulacyjnej w Europie i Stanach Zjednoczonych jest postrzegane jako kluczowy krok dla Lilium.
Obecnie na całym świecie powstaje ponad 100 projektów samolotów elektrycznych, a Lilium konkuruje ze start-upami takimi jak Kitty Hawk i Joby Aviation, a także gigantami takimi jak Airbus i Boeing.