Pojazd Hondy oferuje autonomię opartą na GPS i czujnikach, umożliwiającą prowadzenie urządzenia w niemal każdym środowisku. Kompaktowy rozmiar i właściwości terenowe sprawiają, że jest on bardzo zwrotny i idealny do różnych lokalizacji, od gęstych lasów po miejskie strefy dla pieszych. Dodatkowo, demonstrując swoją autonomię, pojazd można zaprogramować w różnych trybach – „Follow Me”, „Pattern” i „A to B” – w zależności od zastosowania.
Honda obecnie przeprowadziła testy pojazdu w trzech różnych środowiskach: dużej firmie zajmującej się wytwarzaniem energii w Północnej Karolinie, jednostce gaszenia pożarów w Kolorado oraz na studiach rolniczych i nauk środowiskowych w Kalifornii.
Dla firmy Solar Operations Solutions zajmującej się wytwarzaniem energii z paneli fotowoltaicznych – zarządzanie roślinnością na powierzchni 178 akrów jest jednym z największych wyzwań. Obecnie firma wykorzystuje zarówno owce, jak i pracę ręczną, aby utrzymać roślinność pod kontrolą. W prawdziwym scenariuszu testowym Honda wyposażyła autonomiczny pojazd roboczy w kosiarkę, umożliwiając jej wydajne i bezpieczne usuwanie chwastów wokół paneli słonecznych. Dzięki swojej autonomicznej zdolności pojazd zapewnił firmie zajmującej się produkcją energii bardziej spójne i szybsze rozwiązanie do zarządzania roślinnością.
W Kolorado strażacy dźwigają spory tonaż sprzętu, w tym piły łańcuchowe i paczki wodne, podczas pracy na stromym terenie. To żmudne zadanie często zmusza strażaków do wyczerpuje strażaków jeszcze przed dostaniem się na linię frontu ognia. Aby zmniejszyć obciążenie fizyczne, zminimalizować obrażenia Honda dostosowała pojazd by transportował zapasy, sprzęt i wodę. Wdrażając tryb „Follow Me”, pojazd autonomicznie podążał za strażakami z ich sprzętem.
Pracując w Kalifornijskim Kolegium Nauk Rolniczych i Środowiskowych, autonomiczny pojazd Hondy wspierał zbiór plonów i aplikacji natryskowych. Jednym z największych wyzwań dla operacji komercyjnej jest męcząca i czasochłonna działalność polegająca na szybkim przemieszczaniu zebranych plonów z pola do pakowania. Korzystając z trybu „A do B”, pojazd efektywnie transportował plony w sposób autonomiczny. Autonomiczny pojazd roboczy wyposażono również w różnorodne narzędzia robocze, w tym aplikację do opryskiwania w celu zwalczania chwastów i szkodników. Te rzeczywiste testy wykazały zdolność pojazdu do zaoszczędzenia czasu i zminimalizowania możliwości zranienia pracowników w branży rolniczej.
Obecnie mówimy o modelach testowych, które wymagają jeszcze dopracowania, a Honda szuka nowych inwestorów i partnerów do swojego projektu.