InPost wdraża do swojej sieci Paczkomaty zasilane energią z paneli fotowoltaicznych

Źródło informacji: Inpost

Firma wprowadza nowy model maszyny Paczkomat®, który można instalować bez względu na dostępność sieci elektrycznej. Dzięki wyposażeniu w panele fotowoltaiczne i magazyny energii, urządzenia te działają autonomicznie. Pilotaż tego rozwiązania zostanie przeprowadzony w Gdańsku, Krakowie oraz na rynkach europejskich, w tym w Wielkiej Brytanii, Włoszech i Francji.

Nowa, autonomiczna maszyna Paczkomat® InPost zachowuje wszystkie funkcjonalności standardowego urządzenia, a dodatkowo wprowadza opcje optymalizacji zużycia energii. Przykładowo, po zmierzchu oświetlenie zmniejsza się do 30% mocy, a w nocy, gdy użytkowanie jest minimalne, Paczkomat® może całkowicie wyłączyć oświetlenie.

Maszyny wyposażone są w panele fotowoltaiczne na dachu oraz magazyn energii, który działa nawet w ujemnych temperaturach. Dzięki wbudowanej baterii, Paczkomaty® mogą być umieszczane w dowolnym miejscu, bez konieczności podłączenia do sieci zasilania. W ramach pilotażu instalowane są również „maszyny matki” podłączone do sieci energetycznej, które ładują baterie autonomicznych maszyn w przypadku niekorzystnych warunków pogodowych.

Jak podkreśla Izabela Karolczyk-Szafrańska, Group Chief Marketing & ESG Officer, „autonomiczny Paczkomat® to kolejna innowacja Grupy InPost. Te nowoczesne maszyny możemy teraz stawiać w lokalizacjach, w których dotąd nie było to możliwe ze względu na brak dostępu do sieci energetycznej. Nowe maszyny zwiększają dostępność naszej sieci dla jak największej liczby klientów. To kolejny krok w realizacji naszej ambitnej strategii dekarbonizacji, a także wyjątkowe rozwiązanie technologiczne, niedostępne jak dotąd na rynku. Warto podkreślić, że pilotaż będziemy prowadzić równocześnie w czterech europejskich krajach, co da nam unikalną wiedzę na temat możliwości rozbudowy sieci maszyn autonomicznych w krajach o różnych warunkach pogodowych”.

W ramach pilotażu autonomicznych urządzeń Paczkomat® w Polsce zainstalowano 9 maszyn – w Krakowie oraz w Gdańsku. Pod koniec maja oddano do użytku 3 maszyny we Florencji, gdzie do tej pory nie było potrzeby wymiany baterii. W Londynie testowane są 2 maszyny, a we Francji pilotaż ma rozpocząć się jeszcze w tym miesiącu w okolicach Lille, gdzie planowane jest uruchomienie 9 urządzeń.

Fot. Inpost

Fot. Inpost