InPost Group zainwestuje w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku

Autor:
|
Źródło informacji: Grupa Inpost

Sprzedaż e-commerce nieustannie rośnie i według prognoz do 2026 roku będzie odpowiadać za 31% wszystkich transakcji detalicznych. Choć sklepy stacjonarne nadal mają swoje miejsce w handlu, konsumenci coraz chętniej wybierają zakupy online, kierując się przede wszystkim wygodą, dostępnością, możliwością porównywania ofert oraz zdobycia szczegółowych informacji o marce przed dokonaniem zakupu.

Dynamika branży e-commerce jest ściśle powiązana z rozwojem technologii i rosnącą rolą mediów społecznościowych. Obecnie 4,59 miliarda osób, czyli ok. 56% światowej populacji, korzysta z social mediów, a handel społecznościowy szybko zyskuje na znaczeniu. Przewiduje się, że w samych Stanach Zjednoczonych jego przychody osiągną 80 miliardów dolarów do 2025 roku, a na całym świecie wyniosą imponujące 2,9 biliona dolarów do 2026 roku. Same liczby pokazują, jak ogromny potencjał drzemie w nowoczesnych formach handlu.

Nie dziwi więc fakt, że Grupa InPost ogłosiła tak ambitne plany inwestycyjne w Wielkiej Brytanii, które zakładają przeznaczenie niemal 600 milionów funtów do 2029 roku. W połączeniu z dotychczasowymi wydatkami inwestycyjnymi, łączna wartość inwestycji osiągnie miliard funtów. Celem tej inicjatywy jest dynamiczne rozwijanie sieci urządzeń Paczkomat oraz rozbudowa infrastruktury logistycznej, co pozwoli na stworzenie nawet 12 000 nowych miejsc pracy.

„Nasze inwestycje zrewolucjonizują e-commerce zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców w Wielkiej Brytanii. To najszybciej rozwijający się rynek dla InPost, dlatego tworzymy nowoczesne i przyjazne dla użytkownika rozwiązania dostawcze. W 2025 roku planujemy zwiększenie liczby Paczkomatów o 50%, co znacząco podniesie jakość świadczonych usług” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.

Do końca 2024 roku InPost zainwestował w Wielkiej Brytanii już 426 milionów funtów. Wzmocnienie pozycji na rynku brytyjskim było możliwe dzięki strategicznemu przejęciu 70% udziałów w Menzies Distribution Limited, co umożliwiło pełną kontrolę nad procesem logistycznym i realizacją długoterminowych planów rozwoju. Aktualnie firma zatrudnia w Wielkiej Brytanii ponad 2 500 osób, a liczba ta ma znacząco wzrosnąć w nadchodzących latach.

W 2024 roku firma dostarczyła na rynek brytyjski 93,2 miliona paczek, podwajając wyniki z 2023 roku. Sieć urządzeń działała średnio z ponad 100% przepustowością, co potwierdza wysokie zapotrzebowanie na usługi firmy oraz konieczność dalszej ekspansji. Do końca 2024 roku Grupa dysponowała na brytyjskim rynku ponad 13 000 punktów odbioru, w tym 9 200 Paczkomatami. W 2025 roku liczba urządzeń ma zwiększyć się o kolejne 5 000.

Grupa jest jednym z czołowych dostawców usług logistycznych dla e-commerce w Europie. Na koniec poprzedniego roku firma zarządzała ponad 82 000 punktów dostawy OOH, w tym prawie 47 000 Paczkomatów i 35 000 punktów PUDO w dziewięciu krajach Europy: Belgii, Francji, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii.

Rozwija także międzynarodowe przesyłki, które obecnie łączą osiem europejskich rynków, z planami włączenia Wielkiej Brytanii do tej sieci. Dodatkowo, InPost oferuje usługi kurierskie i fulfillment dla e-commerce, współpracując z ponad 100 000 sprzedawców internetowych. W 2024 roku Grupa obsłużyła blisko 1,1 miliarda przesyłek.