Budowa nowego centrum dystrybucyjnego Media Expert w Łodzi stanowi jeden z największych projektów logistyczno-magazynowych w Polsce w ostatnich latach.

Inwestycja będzie obejmować łącznie ponad 207 000 m² powierzchni, z czego 203 904 m² przeznaczono na funkcje magazynowe, a 3 656 m² na biurowe.

Położenie inwestycji w bezpośrednim sąsiedztwie tras ekspresowych S14, A2 i S8, zwiększa elastyczność logistyki ostatniej mili i ułatwia realizację dostaw na obszarze całej Polski w trybie just-in-time.

Dla kanału e-commerce oznacza to możliwość sprawniejszego zarządzania wzrostami wolumenów, typowymi dla sezonowych szczytów sprzedaży, a także potencjalne skrócenie czasu realizacji zamówień w modelu door-to-door. Jednocześnie wzmocnienie infrastruktury magazynowej wspiera także obsługę sieci detalicznej, której funkcjonowanie wymaga stałych, rytmicznych dostaw produktów do ponad 600 sklepów w całym kraju.

Według zapowiedzi, w nowym kompleksie zatrudnienie znajdzie około 300 osób. Jak wskazuje Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert, inwestycja ta wzmacnia zdolności firmy do sprawnej obsługi wszystkich kanałów sprzedaży – tradycyjnego, internetowego oraz hybrydowego (omnichannel).

Marek Dobrzycki, Partner w Panattoni, firmy realizującej tą inwestycję podkreśla, że Media Expert to jeden z najważniejszych partnerów firmy, a dotychczasowe wspólne realizacje w regionie przekraczające 300 000 m² świadczą o głębokim zaufaniu i sprawdzonym modelu współpracy. Najnowszy projekt pozwoli łącznie przekroczyć próg pół miliona metrów kwadratowych zrealizowanych dla tej marki powierzchni przemysłowej, co czyni tę współpracę jedną z najbardziej rozbudowanych w regionie Europy Środkowej.

Inwestycja została zaprojektowana z myślą o zrównoważonym rozwoju, co jest zgodne z aktualnymi trendami w branży nieruchomości logistycznych.

Obiekty będą certyfikowane zgodnie z metodologią BREEAM na poziomie Excellent, a zastosowane technologie – jak system BMS, instalacja fotowoltaiczna o mocy 700 kWp, czy infrastruktura dla elektromobilności i rowerzystów – wskazują na świadome podejście do efektywności energetycznej i komfortu pracy.

Fot. Adobe Stock