Złożona oferta przez NEWAG na kwotę 3,36 mld zł brutto nie przekroczyła zaplanowanego przez zamawiającego budżetu.
Hybrydowe zespoły trakcyjne pojawią się po raz pierwszy w taborze PKP Intercity. Jak będą wyglądały pojazdy skonstruowane dla polskiego przewoźnika?
Każdy z nich będzie dysponować 178 miejscami siedzącymi, w tym 154 w drugiej klasie i 20 w pierwszej. Będą także wyposażone w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz posiadać 8 stojaków na rowery.
Maszyny vendingowe, które będą umieszczone wewnątrz pojazdu zapewnią ofertą gastronomiczną pasażerom.
Czytaj więcej: Czas na nową erę bezpieczeństwa w transporcie kolejowym
Wyprodukowane przez NEWAG hybrydowe zespoły trakcyjne, które będą kursować na trasach krajowych w kategorii InterCity, w tym również niezelektryfikowanych, pozwolą zdecydowanie skrócić czas podróży, umożliwiając zastąpienie aktualnie wykorzystywanego na tych liniach taboru.
Pojazdy będą wyposażone w system bezpieczeństwa ETCS oraz silniki spalinowe spełniające najnowsze normy emisji spalin.
Zgodnie z umową, pierwsze dwa pojazdy zostaną dostarczone zamawiającemu w terminie do 30 miesięcy od daty jej podpisania. NEWAG zobowiązuje się również do utrzymania pojazdów przez 10 lat.

Ilustracja: NEWAG