NEWAG dostarczy 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity
Złożona oferta przez NEWAG na kwotę 3,36 mld zł brutto nie przekroczyła zaplanowanego przez zamawiającego budżetu.
Hybrydowe zespoły trakcyjne pojawią się po raz pierwszy w taborze PKP Intercity. Jak będą wyglądały pojazdy skonstruowane dla polskiego przewoźnika?
Każdy z nich będzie dysponować 178 miejscami siedzącymi, w tym 154 w drugiej klasie i 20 w pierwszej. Będą także wyposażone w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz posiadać 8 stojaków na rowery.
Maszyny vendingowe, które będą umieszczone wewnątrz pojazdu zapewnią ofertą gastronomiczną pasażerom.
Czytaj więcej: Czas na nową erę bezpieczeństwa w transporcie kolejowym
Wyprodukowane przez NEWAG hybrydowe zespoły trakcyjne, które będą kursować na trasach krajowych w kategorii InterCity, w tym również niezelektryfikowanych, pozwolą zdecydowanie skrócić czas podróży, umożliwiając zastąpienie aktualnie wykorzystywanego na tych liniach taboru.
Pojazdy będą wyposażone w system bezpieczeństwa ETCS oraz silniki spalinowe spełniające najnowsze normy emisji spalin.
Zgodnie z umową, pierwsze dwa pojazdy zostaną dostarczone zamawiającemu w terminie do 30 miesięcy od daty jej podpisania. NEWAG zobowiązuje się również do utrzymania pojazdów przez 10 lat.