Rodzinna firma BART, działająca od ponad trzech dekad jako producent tektury falistej i opakowań, kontynuuje proces rozwoju ogłaszając kolejną fazę inwestycji w wysokości 90 mln zł, którą planuje zrealizować do 2026 roku. Będzie to już finalny etap trwającego od 2021 roku programu modernizacji i rozbudowy zakładu w Świeciu, którego łączna wartość wyniesie aż 250 mln zł.
Dzięki tym działaniom spółka nie tylko umacnia swoją pozycję na krajowym rynku opakowań, ale wyraźnie przygotowuje się do zwiększenia obecności na rynkach międzynarodowych. Wzrost wydajności o 50% oraz wejście na nowe rynki – takie jak e-commerce i automotive – są konkretnymi dowodami skutecznie realizowanej strategii rozwoju. Podejmowane inwestycje w automatyzację i cyfrowe narzędzia zarządzania pozwolą firmie lepiej reagować na zmienność rynku i koszty surowców, co świadczy o jej elastyczności i zdolności adaptacyjnej.
Warto podkreślić także aspekt społeczny tej inwestycji. Rozbudowa zakładu przełożyła się na utworzenie nowych miejsc pracy – 50 etatów już powstało, a kolejnych 20 zostanie uruchomionych w nadchodzących latach. Firma zatrudnia obecnie ponad 330 osób i stawia na rozwój ich kompetencji oraz poprawę warunków pracy.
160 mln zł już zrealizowanych inwestycji w park maszynowy i infrastrukturę przesunęło nas technologicznie o lata świetlne. Sama wydajność tekturnicy wzrosła o 50%. Dzisiaj
Grzegorz Hofman, CEO firmy BART
w 5-dniowym systemie pracy jesteśmy w stanie przetworzyć 150 tys. ton papieru w roku. Te inwestycje zapewnią nam ogromną przewagę rynkową, którą chcemy utrzymać poprzez dalsze inwestycje w nowoczesne maszyny przetwórcze oraz skrócenie terminów dostaw, co pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów w dynamicznie zmieniającej się branży. Kolejne inwestycje o wartości 90 mln zł, które zrealizujemy do 2026 roku, znacząco zwiększą naszą konkurencyjność
W ciągu 33 lat działalności firma wyprodukowała aż 3 miliardy m² tektury falistej, a jej infrastruktura – 72 000 m² powierzchni i 18 linii produkcyjnych – daje jej solidne podstawy do dalszej ekspansji.
Obecność na 14 rynkach europejskich świadczy o ugruntowanej pozycji w branży i dużym potencjale eksportowym.