Zakłady VW zlokalizowane w Poznaniu i Wrześni dostarczyły niemal 275 tys. samochodów w ciągu dwunastu miesięcy poprzedniego roku. Na szczególną uwagę zasługuje rekordowy przyrost produkcji modelu Caddy, którego liczba wzrosła aż o 30% w stosunku do roku poprzedniego, przekraczając poziom 114 tys. egzemplarzy.
Jak zaznacza Stefanie Hegels, pełniąca funkcję prezesa Volkswagen Poznań, ten rekordowy wynik to rezultat wyjątkowej determinacji i współpracy całego zespołu. Jednocześnie firma musi zdawać sobie sprawę, że mimo sukcesu trzeba pozostać czujnym wobec nadchodzących wyzwań.
Wyjątkowe wyniki osiągnął także zakład we Wrześni, gdzie po raz pierwszy przekroczono poziom 103 tys. samochodów rocznie. Jest to rezultat udanego wdrożenia w czerwcu 2024 r. nowej generacji modelu Crafter, zaliczanego obecnie do najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów dostawczych na rynku.
Kliknij i zobacz jak ogromne roboty KUKA przeładowują samochody w poznańskim zakładzie z zawieszki na skida:
Roboty KUKA Titan na linii produkcyjnej Volkswagen Poznań
dr Thomas Kreuzinger-Janik, dyrektor zakładu Volkswagen Poznań we Wrześni podkreśla, że produkcja odbywa się zgodnie z najwyższymi standardami zrównoważonego rozwoju. Po raz pierwszy w historii zakład osiągnął pełną samowystarczalność energetyczną, dzięki własnej farmie fotowoltaicznej. Od 2018 roku zmniejszono także zużycie wody aż o 45% na każdy wyprodukowany pojazd – podkreśla
Istotnym ogniwem sukcesu w całym procesie jest Odlewnia Volkswagen Poznań, która dostarczyła w minionym roku rekordowe 4,3 miliona komponentów. Obecnie produkowane są tam podzespoły dla modeli elektrycznych koncernu, m.in. z serii ID. Tylko w 2024 roku zrealizowano produkcję ponad 2 mln głowic cylindrowych, a także znaczną liczbę obudów przekładni kierowniczych, przekładni elektrycznych oraz wsporników przedniej osi. Łączna liczba komponentów wyprodukowanych przez odlewnię przekroczyła w historii zakładu 100 milionów.
Jak czytamy w komunikacie VW Poznań, Robert Wielgoss, dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań, zauważa że poprzedni rok był wyjątkowo intensywny. Odlewnia rozpoczęła produkcję czterech nowych komponentów dedykowanych pojazdom elektrycznym i zdobyła międzynarodowy kontrakt na pierwszy element strategicznej platformy elektrycznej SSP.
W ciągu najbliższych kilku lat Volkswagen Poznań planuje znacząco zwiększyć zatrudnienie w obszarze działów rozwoju – z obecnych 130 do ponad 200 osób. W ten sposób firma będzie stawiać na zaawansowane rozwiązania konstrukcyjno-techniczne jako jeden z filarów swojej przyszłej strategii.

Źródło fot. VW Poznań