Polski producent obuwia funkcjonuje na rynku od 35 lat. Od momentu założenia firmy w 1990 roku niewielki warsztat w Nowym Targu systematycznie rósł do rozmiarów, które dziś wyrażają liczby: 400 mln zł przychodu, produkcja 900 000 par obuwia w 2024 roku, sprzedaż w 10 europejskich krajach, w tym w 140 salonach w Polsce, Czechach i na Słowacji. Jako jedyny polski producent dostarcza obuwie dla sił NATO oraz polskich służb mundurowych.
Firma specjalizuje się także w produkcji obuwia specjalistycznego przeznaczonego dla służb mundurowych. Jej asortyment obejmuje modele zaprojektowane zgodnie z wymaganiami techniczno-użytkowymi jednostek wojskowych, straży pożarnej, straży granicznej oraz Poczty Polskiej.
W 2020 roku zrealizowali zamówienie na 100 000 par obuwia taktycznego spełniającego normy NATO, w tym m.in. standardy ergonomii, odporności mechanicznej, właściwości antypoślizgowych oraz odporności na warunki atmosferyczne i chemiczne.
Wejście na kolejne rynki europejskie to dla nas naturalny krok. Widzimy duży potencjał w rozwoju sprzedaży międzynarodowej
Maciej Wojas, dyrektor sprzedaży Wojas SA
Wojas znany jest przede wszystkim z obuwia cywilnego dedykowanego dzieciom i dorosłym. Poza obuwiem casualowym w ofercie znajdziemy obuwie eleganckie oraz sportowe.
Duży segment produkcji stanowi także obuwie outdoorowe oraz produkty pochodne (np. plecaki). Sprzedaż opiera się na sieci salonów oraz sprzedaży e-commerce.
