MAZOP Group, producent opakowań dla e-commerce, przemysłu i branży motoryzacyjnej, zakończył 2024 rok z jednostkowymi przychodami na poziomie 39,5 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł 2,7 mln zł, w porównaniu do 4,1 mln zł rok wcześniej. Spółka odnotowała nieznaczną stratę netto w wysokości 69 tys. zł, wobec 1,6 mln zł zysku netto w 2023 roku. Wyniki te są konsekwencją realizacji kluczowych inwestycji i zmian strategicznych, których efekty zaczynają być widoczne już na początku 2025 roku.
W minionym roku MAZOP Group wdrożył nowy model sprzedaży na rynku niemieckim, rezygnując z pośredników na rzecz własnej struktury handlowej. W tym celu powołano spółkę zależną MAZOP GmbH z siedzibą w Monachium oraz otwarto biuro sprzedaży. Działanie to umożliwiło pełną kontrolę nad relacjami z klientami, a także zwiększenie marży i elastyczności operacyjnej. W pierwszym kwartale 2025 roku liczba klientów na rynku niemieckim potroiła się, co potwierdza skuteczność podjętych decyzji.
Rok 2024 był dla nas przełomowy. Podjęliśmy szereg decyzji, które miały kluczowe znaczenie dla długofalowego rozwoju Grupy. Najważniejszą z nich było przekształcenie modelu sprzedaży na rynku niemieckim i przejęcie pełnej kontroli nad relacjami z klientami. Wymagało to odejścia od sprawdzonych pośredników, poniesienia istotnych kosztów i zaakceptowania przejściowego spadku zamówień. Dziś widzimy, że była to słuszna decyzja
Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group SA
Równolegle spółka rozwijała swoje portfolio produktowe, ze szczególnym naciskiem na segment opakowań przemysłowych. Produkty takie jak zabezpieczenia piankowe oraz systemy Fixbox odnotowały w I kwartale 2025 roku wzrost sprzedaży odpowiednio o 49% i 27% rok do roku. Udział tych kategorii w strukturze przychodów stale rośnie.
Znaczący rozwój zanotowała również spółka zależna Sheep Me, świadcząca usługi fulfillmentowe dla branży e-commerce. W 2024 roku przychody z tego segmentu wzrosły o 60% rdr., osiągając poziom 1,7 mln zł. Rozwój usług logistycznych umożliwia Grupie lepsze wykorzystanie zaplecza magazynowego i umacnia jej pozycję w sektorze nowoczesnej logistyki dla handlu internetowego.
W maju 2025 roku MAZOP Group zadebiutował na rynku NewConnect, dołączając do grona nielicznych spółek produkcyjnych notowanych na tej platformie. Debiut giełdowy stanowi element długoterminowej strategii budowania rozpoznawalności marki oraz zaufania inwestorów.
W kolejnych latach spółka planuje kontynuację ekspansji zagranicznej, koncentrując się na rynkach Europy Zachodniej i Południowej. Równocześnie MAZOP Group zamierza inwestować w rozwój parku maszynowego, poszerzanie oferty produktowej oraz dalsze wzmacnianie pozycji rynkowej w segmentach swojej działalności.
