Firma Syensqo we współpracy z Boeingiem zademonstrowała możliwość zastąpienia tytanu zaawansowanym kompozytem CYCOM® 5250-4HT w dyszy wylotowej bezzałogowego tankowca MQ-25™ Stingray.
MQ-25™ Stingray to bezzałogowy samolot tankujący projektowany z myślą o operacjach pokładowych na lotniskowcach marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych. Elementy jego konstrukcji, takie jak poszycie skrzydeł i kadłuba już teraz wykorzystują wysokowydajne prepregi CYCOM® oraz kleje FM® od Syensqo. Wprowadzenie materiału CYCOM® 5250-4HT do konstrukcji dyszy wylotowej pozwala dodatkowo zredukować masę samolotu, umożliwiając przenoszenie większej ilości paliwa oraz zmniejszając uzależnienie od tytanu. To z kolei przekłada się na wyższą efektywność operacyjną i większą odporność łańcucha dostaw.
CYCOM® 5250-4HT to system żywic bismaleimidowych (BMI) o znakomitej stabilności termicznej po cyklach nagrzewania i chłodzenia. Materiał ten został opracowany z myślą o obszarach narażonych na wysokie temperatury, takich jak okolice silników w lotnictwie wojskowym, napędach kosmicznych i motoryzacji wyczynowej. Dostępny jest w różnych wariantach – z włóknem węglowym, szklanym oraz kwarcowym – i kompatybilny z linią wysokotemperaturowych klejów i materiałów wykończeniowych Syensqo.
Syensqo to firma naukowa rozwijająca przełomowe rozwiązania, które zmieniają sposób, w jaki żyjemy, pracujemy, podróżujemy i korzystamy z technologii. Czerpiąc inspirację z naukowych konferencji zainicjowanych przez Ernesta Solvaya w 1911 roku, Syensqo łączy najwybitniejsze umysły, by przesuwać granice nauki i innowacji. Zespół firmy liczy ponad 13 000 specjalistów na całym świecie.
Rozwiązania Syensqo znajdują zastosowanie w bezpieczniejszych, bardziej ekologicznych i zrównoważonych produktach – od urządzeń codziennego użytku, przez samochody i samoloty, po baterie, urządzenia smart i zastosowania medyczne.
