PGZ Stocznia Wojenna zakończyła próby fabryczne silnika do fregaty Miecznik
PGZ Stocznia Wojenna zakończyła próby fabryczne silnika MTU 20V8000M71, który jest przeznaczony na pierwszą z trzech fregat Miecznik. Próby zostały zrealizowane na stanowisku testowym Rolls-Royce Solutions w Friedrichshafen, pod nadzorem przedstawicieli Towarzystwa Klasyfikacyjnego Lloyd’s Register, nadzoru wojskowego GQAR, pracowników PGZ Stoczni Wojennej oraz PGZ SA a także Biura Handlowego Ruda oraz Producenta.
Program testów fabrycznych zakończył się podpisaniem protokołu FAT. Co to oznacza? Wszystkie parametry techniczne i funkcjonalności silnika o mocy 8200 kW odpowiadają wysokim wymaganiom postawionym przez Marynarkę Wojenną RP oraz zamawiającej go PGZ Stoczni Wojenne.
Jak podaje spółka, cykl prób fabrycznych wszystkich silników napędu głównego, a także silników do agregatów prądotwórczych zakończy się w maju.
Czytaj więcej: PGZ zawarła strategiczne porozumienie z Babcock International dotyczące budowy fregat dla Marynarki Wojennej RP
Silnik waży 45,3 t na „sucho”, na „mokro” ponad 47,6 t. Wymiary silnika MTU to 6,65 x 2,04 x 3,37 m.
Umowa przewiduje dostawy trzech zestawów silników wysokoprężnych napędu głównego MTU 20V8000 M71 – po cztery na każdą z trzech fregat oraz zespołów prądotwórczych MTU 12V4000 M53B (także po cztery). Wraz z nimi zakupiono także systemy sterowania i monitoringu MTU.