Nowa seria osuszaczy chłodniczych Hiross STARLETTE PLUS–E (SPE)
Parker Hiross wprowadził do oferty nowoczesną, jeszcze bardziej efektywną energetycznie serię osuszaczy chłodniczych Starlette Plus „E” o lepszych parametrach eksploatacyjnych względem dotychczasowych osuszaczy SPL. W skład tej serii wchodzi aż 10 modeli (docelowo przewiduje się 12 wielkości). Osuszacze te wyróżniają się z zewnątrz: nową obudową, zmienionymi gabarytami oraz pionowymi wyprowadzeniami przyłącza wylotu sprężonego powietrza.
Zasadnicze nowości techniczne
Nowością jest skuteczniejszy wymiennik ciepła, tzw. E-Pack (opatentowany), wykonany z aluminium, o konfiguracji obu sekcji (powietrze–powietrze i powietrze–freon) odmiennej od znanych rozwiązań oraz bardzo wydajny, zintegrowany separator kondensatu (stalowy demister). Nowymi rozwiązaniami są istotne dla wygody eksploatacji i obsługi: uniwersalny sterownik elektroniczny oraz bardzo wygodny dla użytkownika dostęp do drenu kondensatu z dwóch stron. Seria SPE została zaprojektowana do osuszania sprężonego powietrza w zastosowaniach przemysłowych i ogólnych, wymagających punktu rosy (ciśnieniowego) 3°C, wg ISO 8573-1: 2010, klasa 4.
Osuszacze StarlettePlus SPE charakteryzuje wysoka sprawność energetyczna i niska emisja CO2. Dzięki bardzo wydajnej konstrukcji wymiennika E-Pack układ chłodniczy jest znacząco mniejszy i zapewnia najniższy pobór energii elektrycznej przez sprężarkę w porównaniu z podobnymi konstrukcjami dostępnymi na rynku. Ponadto system ten wymaga niewielkiej ilości czynnika R134a w sekcji chłodniczej (średnio o 25% mniej niż w porównywalnych urządzeniach).
Parker Hiross Starlette Plus-E to na rynku osuszaczy rozwiązanie zapewniające najniższe koszty eksploatacyjne i najmniej wpływające na środowisko.
Dodatkowe obniżenie kosztów można osiągnąć dzięki funkcji oszczędzania energii (opcja od modelu 026). Zmniejszenie zużycia energii uzyskuje się zwłaszcza podczas pracy z obciążeniem częściowym (cykliczne działanie sprężarki osuszacza, gdy w tym samym czasie schładzanie powietrza wlotowego następuje dzięki rezerwie energii chłodniczej magazynowanej w wymienniku E-Pack).