Syntetyczny olej hydrauliczny do wtryskarek tworzyw sztucznych
25/02/2020

Nowy produkt ze stajni Shell Lubricants, wykorzystuje technologię GTL (gas-to-liquids). Jak podaje producent został opracowany z myślą o zapewnieniu dłuższej i wydajniejszej pracy wtryskarek oraz zmniejszeniu kosztów produkcji.

W porównaniu z produktami dostępnymi na rynku, Shell Tellus S4 VE może pomóc zmniejszyć zużycie energii przez wtryskarki, a tym samym umożliwić wydajniejszą pracę maszyn[1]. Nowy olej hydrauliczny Shell wyróżnia się długim okresem eksploatacji wynoszącym do 40 000 godzin[2], co przekłada się na zmniejszenie częstotliwości przeprowadzania kosztownych czynności konserwacyjnych związanych z wymianą środka smarnego. Dzięki użytkowaniu firmy produkcyjne mogą zwiększyć produktywność wtryskarek nawet o 6%[3] i obniżyć całkowity koszt użytkowania.

Formowanie wtryskowe to obecnie jedna z najbardziej wymagających metod produkcji tworzyw sztucznych. Maszyny pracują non stop bardzo intensywnie – z jednej dyszy wtryskarka jest w stanie wyprodukować nawet do stu elementów na godzinę[4]. Przy takim tempie nawet najkrótsze przestoje czy spadki wydajności mogą przekładać się na znaczne straty finansowe. Dlatego jednym z najważniejszych kroków na drodze do skutecznego skrócenia przestojów, optymalizacji wydajności i zmniejszenia całkowitego kosztu użytkowania jest zapewnienie odpowiedniego smarowania układu hydraulicznego.

W produkcji oleju Shell Tellus S4 VE wykorzystywany jest olej bazowy, który powstaje w procesie GTL (gas-to-liquids). Dzięki temu środek smarny charakteryzuje się wysoką trwałością i stabilnością parametrów, a tym samym oferuje optymalny poziom niezawodności podzespołów maszyn. Jego zaawansowana formuła pozwala wydłużyć czas użytkowania wtryskarek i zapewnia stały poziom wydajności oleju przez cały okres eksploatacji.

Co więcej, w porównaniu z tradycyjnymi produktami, oleje hydrauliczne wykorzystujące technologię GTL mają wyższy wskaźnik lepkości, lepszą stabilność utleniania i wykazują lepszą reakcję na dodatki. Takie środki smarne są także bardziej wydajne i wytrzymałe oraz zapewniają lepszą ochronę przed zużyciem, a co za tym idzie, obniżają ryzyko wystąpienia awarii i kosztownych przestojów.

 

[1] Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przy prędkości 2200 rpm, z napowietrzaniem (wszystkie płyny klasy ISO VG 46), przez Milwaukee School of Engineering Fluid Power Institute. Metoda testu zaprezentowana podczas ASME/BATH 2017 Symposium on Fluid Power and Motion Control.
[2] **W oparciu o doświadczenie techniczne Shell w zakresie gotowych środków smarnych, dodatków chemicznych i olejów bazowych oraz testy laboratoryjne i terenowe. Shell nie zapewnia gwarancji. Przestrzegaj harmonogramu konserwacji zalecanego przez producenta sprzętu i przechowuj olej w chłodnym, czystym i suchym miejscu.
[3] W porównaniu z olejem mineralnym. W oparciu o doświadczenie techniczne Shell w zakresie gotowych środków smarnych, dodatków chemicznych i olejów bazowych oraz testy laboratoryjne i terenowe.
[4] https://www.improve-your-injection-molding.com/production-calculators.htmlhttps://www.toolcraft.co.uk/plastic-injection-moulding/advice/advice-plastic-injection-moulding-advantages-disadvantages.htm