Grupa CSV: technologie antykorozyjne dla pojazdów użytkowych i maszyn rolniczych

Grupa CSV: technologie antykorozyjne dla pojazdów użytkowych i maszyn rolniczych

20/03/2017
Artykuł promocyjny
|
www.csv.pl/produkty/lakiernictwo-przemyslowe

Grupa CSV jest przedsiębiorstwem o renomie ugruntowanej przez 25 lat. Stanowimy przykład firmy zarządzanej z inwencją, stale się rozwijającej, szanującej reguły ekonomiczne i społeczne. Nie ograniczamy się tylko do branży motoryzacyjnej, z której się wywodzimy, oferujemy również szeroki zakres technologii lakierniczych i działów wspomagających procesy lakiernicze. Jesteśmy wyłącznym przedstawicielem produktów przemysłowych marki BESA, wywodzącej się z Półwyspu Iberyjskiego.

Firma BESA działająca od roku 1963 jest hiszpańskim producentem farb, który ma ugruntowaną pozycję na rynkach farb antykorozyjnych zarówno w Europie, jak i na świecie. Posiada swoich przedstawicieli w ponad 30 krajach na pięciu kontynentach.

ROZWIĄZANIA DLA POJAZDÓW UŻYTKOWYCH I MASZYN ROLNICZYCH

Systemy antykorozyjne na bazie produktów alkidowych jednoskładnikowych

  • F-862 – grunt alkidowy
  • URKI-RAPID/70 – nawierzchnia alkidowa w półpołysku
  • BESA-VAL – nawierzchnia alkidowa w połysku

Proponowane branże: maszyny rolnicze, maszyny budowlane.

Zalety systemu: łatwość aplikacji produktów jednoskładnikowych przy jednoczesnym bardzo szybkim schnięciu gruntu i nawierzchni.

Niezależne laboratorium potwierdziło, że system ten spełnia wymogi kategorii C3 krótkiej zgodnie z PN EN-ISO 12944-2 (stal piaskowana do Sa 2½) przy grubości 120 μm oraz kategorii C3 średniej zgodnie z RT ITB-1020/2005. Grunt F-862 został sklasyfikowany w klasie M-1 na rozprzestrzenianie się ognia po powłoce przez niezależne laboratorium zgodnie z UNE 23727:1990.

System antykorozyjny alkidowo-poliuretanowy

  • F-29 – grunt alkidowy z fosforanem cynku
  • URKI-NATO – lakier nawierzchniowy poliuretanowy w połysku

Proponowane branże: renowacja wszelkich pojazdów, maszyn rolniczych, maszyn budowlanych.

Zalety systemu: możliwość nakładania na stare powłoki, grunt jednoskładnikowy łatwy w aplikacji szybko schnący możliwość nakładania nawierzchni jedno- i dwuskładnikowych.

System bazujący na gruncie alkidowym jednoskładnikowym z fosforanem cynku F-29. Grunt ten stanowi ekonomiczne rozwiązanie zarówno dla sektora renowacji, jak i nowych pojazdów, gdzie istotny jest odpowiedni poziom kosztów w stosunku do jakości. Jest gruntem, który ma dobrą przyczepność do starych powłok, odcina podłoże od negatywnego wpływu warunków atmosferycznych.

Grunt F-29 można pokrywać lakierami poliuretanowymi dwuskładnikowymi, co daje znacznie lepszą ochronę przed działaniem agresywnych czynników zewnętrznych takich jak mydła, paliwa, oleje, smary itp.

Niezależne laboratorium potwierdziło, że system spełnia wymagania kategorii korozyjności C-3 w okresie długim zgodnie z normą PN EN ISO 12944-2 (na stali przygotowanej do stopnia Sa 2,5).

System antykorozyjny epoksydowo-poliuretanowy

  • F-294/2 – grunt epoksydowy z fosforanem cynku
  • ALFAPUR 3748 – lakier nawierzchniowy poliuretanowy w połysku
  • URKI-NATO – lakier nawierzchniowy poliuretanowy w połysku

Proponowane branże: naczepy, przyczepy, termozabudowy (chłodnie), lawety, transport pojazdów, maszyn rolniczych, maszyn budowlanych.

Zalety systemu: system do szybkiego malowania dzięki możliwości malowania metodą „mokro w mokro”. Takie rozwiązanie pozwala na przemalowanie gruntu epoksydowego po 30–40 min bez utraty połysku lakieru nawierzchniowego.

System bazujący na wysokiej jakości gruncie epoksydowym i lakierach nawierzchniowych poliuretanowych.

W ofercie GCSV są dwa rodzaje nawierzchni proponowane dla gruntu F-294/2. Pierwszą z nich jest ekonomiczny lakier nawierzchniowy poliuretanowy ALFAPUR 3748, a drugą lakier nawierzchniowy poliuretanowy URKI-NATO, który charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami, jeśli chodzi o twardość, elastyczność, stabilność połysku i koloru. Nawierzchnia została dodatkowo przebadana przez niezależne laboratorium zgodnie z UNE 23727:1990 jako M-1 na rozprzestrzenianie się ognia po powłoce.

Niezależne laboratorium potwierdziło, że systemy spełniają wymagania kategorii korozyjności C-3 w okresie długim zgodnie z normą PN EN ISO 12944-2 (na stali przygotowanej do stopnia Sa 2,5).

System antykorozyjny epoksydowo-akrylowy czterowarstwowy

  • F-286/2 – grunt epoksydowy z fosforanem cynku
  • BESA-CAR – podkład akrylowy
  • F-38L – lakier poliestrowy bazowy
  • BESA-GLASS HS Anti-Scratch – lakier akrylowy bezbarwny

Proponowane branże: busy, autobusy, cysterny, cementowozy, naczepy, przyczepy, termozabudowy (chłodnie), lawety, transport pojazdów

Zalety systemu: wysokiej jakości właściwości dekoracyjne z efektem metalicznym, wysokiej jakości rozlewność przy niewielkiej strukturze. Poziom połysku rzędu 95–96%.

System zaprojektowany zarówno do szybkich renowacji, jak i malowania nowych pojazdów. Daje dobre zabezpieczenie antykorozyjne przy jednoczesnym dobrym efekcie dekoracyjnym (połysk, rozlewność, struktura). Istnieje możliwość nakładania szpachli poliestrowych na grunt F-286/2. Podkład BESA-CAR zapewnia duże wypełnienie i zapobiega osiadaniu lakieru nawierzchniowego. Bardzo łatwo można go szlifować, co pozwoli na uzyskanie znakomitych właściwości dekoracyjnych lakieru nawierzchniowego z efektem metalicznym. Lakier nawierzchniowy akrylowy BESA-GLASS HS to akrylowy lakier bezbarwny typu Anti Scratch o wzmocnionej odporności na zarysowania.

System antykorozyjny epoksydowo-akrylowy trójwarstwowy

  • F-286/2 – grunt epoksydowy z fosforanem cynku
  • BESA-CAR – podkład akrylowy
  • URKI-VOC – lakier nawierzchniowy akrylowy w połysku

Proponowane branże: busy, autobusy, cysterny, cementowozy, naczepy, przyczepy, termozabudowy (chłodnie), lawety, transport pojazdów.

Zalety systemu: wysokiej jakości efekt dekoracyjny w postaci doskonałej rozlewności przy niewielkiej strukturze. Poziom połysku rzędu 95–96%.

System zaprojektowany zarówno do szybkich renowacji, jak i malowania nowych pojazdów. Daje dobre zabezpieczenie antykorozyjne przy jednoczesnym dobrym efekcie dekoracyjnym (połysk, rozlewność, struktura). Istnieje możliwość nakładania szpachli poliestrowych na grunt F-286/2. Podkład BESA-CAR zapewnia duże wypełnienie i zapobiega osiadaniu lakieru nawierzchniowego. Bardzo łatwo można go szlifować, co pozwoli na uzyskanie znakomitego efektu dekoracyjnego lakieru nawierzchniowego. Lakier nawierzchniowy akrylowy URKI-VOC występuje w dwóch wersjach. Wersja w bezbarwnym konwertorze z możliwością barwienia w paletach kolorystycznych RAL, NCS, kolory markowe maszyn rolniczych i budowlanych, COLOR TRUCK.

MIĘDZYNARODOWE CENTRUM SZKOLEŃ ICRC

Największy tego typu obiekt w kraju, wybudowany od podstaw na powierzchni około 1400 m2, to trzy przestronne, wyposażone w sprzęt audiowizualny sale wykładowe, specjalistyczne pomieszczenie do szkolenia i treningu w dziedzinie kolorymetrii, laboratorium oraz hala robocza. Hala warsztatowa wyposażona jest w kabiny lakiernicze, osiem stanowisk przygotowawczych, centralny system odciągu pyłów, nowoczesną instalację pneumatyczną oraz kilkanaście kompletów urządzeń lakierniczych.

Grupa CSV, współpracując z inspektorami i działami projektowymi zakładów produkcyjnych, oferuje również możliwość przeprowadzenia szkoleń z zakresu nakładania powłok lakierniczych dla lakierników oraz dla grup z zakresu projektowania zabezpieczeń korozyjnych.