Przy internetowym modelu sprzedaży największe znaczenie mają czas i dobra komunikacja pomiędzy sprzedawcą a odbiorcą. Dobrze zoptymalizowany proces dostaw to argument, który może zaważyć o naszym sukcesie w e-handlu. Firma Schedpol, polski producent rozwiązań sanitarnych, postawiła na inteligentny model sprzedaży, jakim jest dropshipping.
Na czym polega dropshipping?
Dropshipping to rodzaj obsługi sprzedaży detalicznej, w którym produkty są wysyłane do klienta końcowego bezpośrednio z magazynu producenta, a nie od sprzedawcy czy dystrybutora. Model ten skraca łańcuch dostaw do klienta i przynosi realne oszczędności w zakresie kosztów obsługi sprzedaży – w dropshippingu nie ponosimy kosztów przyjęcia towaru przez magazyn dystrybutora i ponownego nadania wysyłki do klienta. Sprawne działanie w tym modelu, szczególnie poprzez maksymalną automatyzację procesów i wymiany informacji między partnerem biznesowym i producentem, przynosi znaczne korzyści po stronie każdego uczestnika procesu sprzedaży.
Dropshipping – korzyści dla każdej ze stron
W modelu sprzedaży opartym o dropshipping dystrybutor czy klient B2B jest w stanie oferować dostępność „producencką”, a nie tylko handlową. W praktyce oznacza to, że klient zyskuje dostawę bezpośrednią, skróconą o przestoje związane z przeładunkami produktu. W przypadku firmy Schedpol, szybka dostępność obejmuje często także produkty nietypowe, o niestandardowych dla normalnej dystrybucji wymiarach, a znajdujące się u producenta ze względu na jego specjalizację i szeroki przekrój obsługiwanego rynku.
Należy podkreślić, że Schedpol, jako jedyny producent w branży sanitarnej w Polsce (i prawdopodobnie w tej części świata) oferuje swoim partnerom B2B obsługę sprzedaży detalicznej także pod ich marką. – Dotyczy to zarówno dużych sieci DIY, i obsługi ich marek bądź specjalnie dedykowanych produktów, jak i sieci hurtowych, hurtowni ogólnopolskich, regionalnych oraz salonów czy sklepów – w tym internetowych. To zupełnie nowe podejście w dziedzinie możliwości zwiększania sprzedaży, dostępności i przyspieszonej obsługi klientów firm i ich marek na terenie Polski oraz Europy. Wszystko to dzięki głębokiej specjalizacji produkcyjnej, jaką może poszczycić się Schedpol – mówi Piotr Fuhrmann, menedżer marketingu firmy.
W sprzedaży dropshippingowej oferta handlowa (niezależnie od marki) może być też dużo szersza aniżeli oferta oparta tylko o standardowe, najbardziej popularne wymiary i kształty produktów. Tutaj możemy sięgnąć głębiej, wykorzystując możliwości jakie oferujemy jako producent wyspecjalizowany w rozwiązaniach dla łazienek, gdyż pracujemy na gamie ponad 500 form i modeli własnej produkcji, które mogą być standardowo sprzedawane również pod markami własnymi naszych klientów. – dodaje.
Można więc powiedzieć, że Schedpol zapewnia indywidualne podejście do klienta i zarówno dużych sprzedawców sieciowych, jak i dystrybutorów o ograniczonej skali działania, jest w stanie obsługiwać tak samo efektywnie. Firma nie stawia sobie ograniczeń co do owocnej współpracy z każdym partnerem handlowym – Jesteśmy elastyczni i gotowi do tego, aby we współpracy B2B osiągać wspólne sukcesy z wykorzystaniem wielkiego magazynu brodzików, nośników, wanien, odpływów liniowych, jakim z całą pewnością jesteśmy dla wielu klientów z całej Europy, w tym także dla producentów, importerów i sieci zakupowych. – dodaje Piotr Fuhrmann.
Dropshipping w zrównoważonym łańcuchu dostaw
Firma Schedpol od lat przykłada wagę do ochrony środowiska, inwestując w działania przyjazne naturze i korzystne dla zdrowia użytkowników. Nie bez znaczenia jest fakt, że w procesie dropshippingu wszystkie produkty firmy Schedpol dostarczane są jako jednostkowa paczka. Zoptymalizowana waga jednostkowa, mniejsza o około 60% w porównaniu do konkurencyjnych wyrobów konglomeratowych, korzystnie wpływa na komfort w procesie logistycznym, ale przede wszystkim na redukcję emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw.
Biorąc pod uwagę oszczędności związane z objętością ładunkową (wysyłki w paczkach, a nie półpaletach bądź paletach) i wagą całościową tych ładunków, można mówić o zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla nawet o 50%. Jak podsumowuje Piotr Fuhrmann – Każdy partner, który rozpoczął współpracę z Schedpol, jest pod wrażeniem wartości, jakie wspólnie wnosimy poprzez realną troskę i dbałość o środowisko na każdym etapie procesu logistyki i sprzedaży.