Zaawansowane technologie nawigacyjne TomTom dla pojazdów autonomicznych
Fot. Rinspeed

Zaawansowane technologie nawigacyjne TomTom dla pojazdów autonomicznych

17/03/2018
Kategoria: Technologie

Spółka TomTom mająca swoje centrum R&D w Łodzi dyktuje kierunki rozwoju dla zaawansowanych technologii nawigacyjnych dla pojazdów autonomicznych. Przyszłość mobilności opiera się przede wszystkim na połączeniu map wysokiej rozdzielczości, map w czasie rzeczywistym, zaawansowanego oprogramowania nawigacyjnego i danych na żywo z czujników pojazdu.

Łódź dla firmy jest strategicznym ośrodkiem tworzenia map oraz technologii geolokalizacyjnych. To tutaj tworzy się technologie informatyczne pozyskiwania danych z sensorów wykorzystywanych do tworzenia map nawigacyjnych. Łódzkie zespoły pracują nad usługami geolokalizacyjnymi, systemami nawigacyjnymi oraz kluczowymi komponentami wykorzystywanymi w autonomicznych pojazdach, takich jak RoadDNA czy trójwymiarowe, nawigacyjne mapy HD.

TomTom MotionQ to zestaw wizualnych sygnałów, które umożliwiają pasażerowi pokazanie przewidzianego ruchu pojazdu autonomicznego. TomTom zapewnia intuicyjne nakładki na wyświetlaczu centralnym, które komunikują zamierzony ruch pojazdu. Obejmuje to ścieżkę, skręty i przyspieszenie pojazdu, a także elementy drogi mapy TomTom HD, takie jak granice dróg, pasy, oznaczenia, linie środkowe, znaki drogowe i sygnalizacja świetlna.

Na tegorocznych targach CES w Las Vegas, TomTom ogłosił również wprowadzenie TomTom AutoStream, innowacyjnej usługi dostarczania map dla autonomicznej jazdy i zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy.

System umożliwia pojazdom budowę horyzontu na drodze, przesyłając najnowsze dane map z chmury TomTom. Zapewniając, że mapa używana do zasilania zaawansowanych funkcji jazdy jest zawsze najnowsza.

Cały system został zaprojektowany w bardzo elastyczny sposób, umożliwiając klientom dostosowanie strumienia danych mapy w oparciu o kryteria takie jak konfiguracja czujnika i długość horyzontu. Może przesyłać strumieniowo różnorodne dane mapowe, w tym atrybuty ADAS, takie jak gradient i krzywe, oraz TomTom HD Map z RoadDNA. Ta elastyczność pozwala klientom korzystać z AutoStream do zasilania szerokiej gamy funkcji automatyzacji jazdy.

Autonomiczne „robotaxi” zaprojektowane przez szwajcarski think tank Rinspeed jest przykładem wykorzystania high-endowej technologii łódzkiego zespołu.