Sztuczna inteligencja poszukuje kadry inżynierskiej dla Budimeksu

Sztuczna inteligencja poszukuje kadry inżynierskiej dla Budimeksu

20/03/2018
emplocity.pl

Zeszłego lata powstał pierwszy na świecie bot rekrutacyjny oparty na mechanizmach sztucznej inteligencji, który znacznie uprości kandydatom proces szukania pracy. Jego pomysłodawcą i autorem jest polska firma Emplocity, właściciel nowoczesnej platformy rekrutacyjnej pod tą samą nazwą.

Jak twierdzi Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity firma jest pierwszą w Polsce i na świecie, która stworzyła bota, którego zadaniem jest wsparcie ludzi w szukaniu pracy, wpisując się w najnowsze trendy Internet 4.0 – takie jak sztuczna inteligencja, automatyzacja czy wirtualna rzeczywistość.

Jesteśmy przekonani, że – wbrew popularnym opiniom – sztuczna inteligencja nie zabierze pracy ludziom, lecz wyręczy rekruterów w tych najbardziej żmudnych czynnościach i pozwoli zaoszczędzić czas kandydatom, wyręczając ich w szukaniu ofert pracy, przesyłając gotowe zaproszenia na spotkania kwalifikacyjne

Jak działa bot Emplocity?
Zamiast tradycyjnego zakładania konta na stronie, użytkownik może od razu zaczepić Emplobota na Facebook Messengerze, by wypełnić swój profil zawodowy. Interakcja z botem przypomina rozmowę z rekruterem wypytującym o doświadczenie zawodowe, umiejętności i warunki zatrudnienia, takie jak wysokość wynagrodzenia czy rodzaj umowy. Kandydaci mogą zadawać botowi pytania, a także uczyć go nowych rzeczy, podając mu gotową odpowiedź. Po zebraniu wszystkich kluczowych informacji, bot przeszukuje kilkaset tysięcy ofert dostępnych w sieci, by wrócić do kandydata z tymi, które odpowiadają jego kwalifikacjom i wymaganiom. Kandydat nie otrzymuje jednak propozycji w formie wybranych dla niego ogłoszeń o pracę, lecz gotowe spersonalizowane zaproszenia na spotkania z pracodawcami.

Dlaczego bot Emplocity jest tak skuteczny?
Poszukiwanie ofert pracy nie polega na prostym sprawdzeniu dopasowania pomiędzy wymaganiami z ogłoszenia a kwalifikacjami kandydata. Bot robi znacznie więcej – kontaktuje się z rekruterami, przedstawia anonimowo sylwetkę kandydata prezentując wszystkie jego umiejętności i doświadczenia bez podawania danych personalnych. Dopiero, gdy pracodawca decyduje się spotkać z kandydatem, bot wysyła mu zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne.

Chcemy, aby bot Emplocity towarzyszył naszym użytkownikom przez lata, podsuwając nowe możliwości rozwoju zawodowego czy zdobywania nowych umiejętności. Jego rola zdecydowanie nie kończy się etapie znalezienia pracy – mówi Arkadiusz Talun, twórca algorytmu bota Emplocity. Aby skorzystać z bota, wystarczy wejść na stronę Emplocity lub jej fanpage

Od niedawna na stronie Budimeksu, jednej z największych polskich firm sektora budowlanego zadebiutował bot-rekruter. Po jego kliknięciu każdy kandydat będzie mógł rozpocząć konwersację z botem za pośrednictwem facebookowego Messengera.

– Przy tak dużej skali rekrutacji i konkurencyjnym rynku chcemy stawiać na innowacyjne rozwiązania. Nowoczesna firma to taka, która jest tam, gdzie są jej kandydaci, a dziś wszyscy są na Facebooku. Chatbot świetnie więc wpisuje się w strategię cyfrowej transformacji, którą obecnie wdrażamy – mówi Cezary Mączka, członek zarządu Budimeksu, dyrektor Pionu Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Sztuczna inteligencja ma wspomóc firmę w poszukiwaniu kadry inżynieryjnej.

Każdy to wie, że rekrutacja na dużą skalę tak jak w Budimeksie to wyzwanie dla każdego działu HR.
Oddając preselekcję kandydatów w ręce robota, rekruterzy będą mogli skupić się na bardziej złożonych zadaniach. Szacujemy, że automatyzacja najbardziej żmudnych i powtarzalnych etapów procesu rekrutacji pozwoli rekruterom zaoszczędzić nawet 40% czasu – opowiada Jacek Krajewski, Business Development Manager w Emplocity.

Chatbot, w przeciwieństwie do człowieka, działa non stop i jest w stanie jednocześnie prowadzić rozmowy z ogromną liczną kandydatów o dowolnej, wybranej przez nich porze. System działa zgodnie z RODO, unijnymi regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych, zdejmując z pracodawcy wiele obowiązków informacyjnych związanych z przetwarzaniem danych kandydatów. Aplikacje są anonimowe, a dane kandydata zostają ujawnione dopiero w momencie, kiedy zaakceptuje on zaproszenia na spotkanie. To niejedyne zalety Emplobota.

Umieszczając przycisk z botem na stronie internetowej pracodawcy, nie tylko zwiększamy konwersję z tego źródła, ale także zmniejszamy koszty pozyskania wartościowych aplikacji. Każdy kandydat odwiedzający stronę jest na wagę złota, nasz bot dąży do tego, by jak najwięcej odwiedzających stało się aplikującymi, jednocześnie wybierając tylko te najbardziej wartościowe zgłoszenia – zaznacza Krajewski