Symulacja ruchu obiektów z wyświetlaczem wolumetrycznym

Symulacja ruchu obiektów z wyświetlaczem wolumetrycznym

10/04/2021
Autor:
|

Ciągły rozwój laserów, optyki i elektroniki doprowadził do pojawienia się wyświetlaczy wolumetrycznych, umożliwiających wielu widzom jednoczesne oglądanie obrazu z różnych perspektyw bez konieczności stosowania specjalnych gadżetów.

Przewiduje się, że wielkość globalnego rynku wyświetlaczy wolumetrycznych osiągnie 650,3 mln USD do 2026 r., z 192,4 mln USD w 2019 r., przy CAGR na poziomie 18,9% w latach 2021-2026. Rynek tych urządzeń jest obecnie w powijakach, co pozwala istniejącym graczom wzmocnić swoją obecność na rynku, jednocześnie stwarzając okazję nowym podmiotom do wkroczenia na ten rynek.

Dzięki różnorodnym efektom wizualnym wyświetlacze wolumetryczne mają dużo lepszą rozdzielczość, oddają lepsze wrażenia użytkownika podczas oglądania i wrażenia 3D w czasie rzeczywistym. Pomagają one w szybkich kontrolach bezpieczeństwa na przykład na lotniskach, a także zapewniają lepsze obrazowanie podczas operacji medycznych. Tworzą wyjątkowe, hiperrealistyczne wrażenia podczas wizualizacji obrazów medycznych podczas operacji. Dodatkowo taki wyświetlacz tworzy obraz 3D co pomaga lekarzom oglądać część anatomii pod dowolnym kątem z funkcjami powiększania. Rynek medyczny obecnie posiada największy udział w rynku wyświetlaczy wolumetrycznych i będzie z pewnością mocno się rozwijał.

Prace nad zaawansowaną technologią w symulacjach wojskowych i zastosowaniach szkoleniowych dodatkowo spowodują wzrost zainteresowania u klientów przemysłowych. W końcu można zademonstrować „realnie” np. ruch wody czy przesuwanie się cienia nie gapiąc się w ekran monitora. Symulacje wszelkiego typu z zastosowaniem takich wyświetlaczy będą przyszłością dla branży projektowej.

Na pewno na tym skorzystają takie sektory przemysłu jak: medyczny, kosmiczny, lotniczy, obronny (np. monitorowanie pola walki) czy motoryzacyjny a nawet segment górniczy i wydobywczy ropy czy gazu.

Oczywiście nie można tu pominąć w tym przypadku segmentu poza przemysłowego jakim są media i rozrywka. W ostatnich latach zapotrzebowanie na ulepszone wrażenia z gier zyskało ogromną popularność wśród entuzjastów na całym świecie. Wyświetlacze wolumetryczne zapewniają widok 360° gier 3D bez żadnego dodatkowego urządzenia na ciele gracza. Co więcej, kluczowi gracze rynkowi, tacy jak Voxon Photonics, intensywnie koncentrują się na wprowadzaniu innowacyjnych wyświetlaczy 3D do gier w kilku krajach. W związku z tym oczekuje się, że rosnący popyt konsumencki i masowe inwestycje głównych graczy rynkowych w sektorze wytwórczym przyczynią się do wzrostu rynku.

Wraz z pojawieniem się technologii 5G pójdzie do przodu znaczny wzrost wykorzystania urządzeń w branży mediów, komunikacji i rozrywki. Pandemia dodatkowo przyspieszyła ten rozwój stwarzając popyt na produkt do rozmów wideo i wirtualnych spotkań.