www.okuma.eu

OKUMA wyróżnia się międzynarodową siecią serwisową zapewniającą szybką pomoc operatorom obrabiarek CNC w całej Europie. Wrzeciono będąc najważniejszą częścią maszyny, musi być konserwowane i naprawiane tak szybko, jak to możliwe. Usługi Centrum Obsługi Klienta obejmują dostawę części zamiennych, konserwację maszyn oraz lokalne wsparcie certyfikowanych techników serwisowych w całej Europie.

Mimo że konserwacja zapobiegawcza pozwala uniknąć większości problemów, które mogą doprowadzić do uszkodzenia urządzeń, wady mogą pojawiać się od czasu do czasu. W przypadku problemów producent jest w stanie natychmiast zareagować.

Oprócz bardzo szybkiego systemu dystrybucji części zamiennych, ekspert CNC posiada własny zakład naprawy wrzeciona, który oferuje wsparcie w zakresie naprawy wrzecion, zwykle w ciągu pięciu dni.

Firma wymienia nie tylko wadliwe części, ale także wszystkie główne elementy wrzeciona, takie jak obrotowy otwór przelotowy.

Aby umożliwić 24-godzinną dostawę, producent utrzymuje 400 wrzecion w magazynie w Krefeld, podczas gdy 400 dodatkowych jednostek jest dostępnych w Okuma America

Wadliwe jednostki są dokładnie badane i odnawiane na oryginalnych stanowiskach testowych. Po wymianie, Okuma przedłuża dwuletnią gwarancję na naprawioną i trzyletnią gwarancję na nowo zakupione wrzeciona maszynowe.

Z europejskiej centrali w Krefeld w Niemczech Okuma koordynuje wysyłkę części zamiennych do klientów w ponad 32 krajach. Oprócz 35 000 części zamiennych, które są na stałe w magazynie w Krefeld, globalna sieć autoryzowanych dystrybutorów może dostarczyć ponad 100 tys. dodatkowych komponentów wymiany.

Wsparcie klienta dostarcza tylko oryginalne części do wymiany, aby zapobiec komplikacjom wynikającym z korzystania z usług i komponentów od dostawców zewnętrznych.

Ponadto gorąca linia dla zdalnej diagnostyki i diagnostycznych aplikacji serwisowych oferuje natychmiastową pomoc. Aby zapewnić stałą dostępność i dostawę części zamiennych „na czas”, firma zainwestowała ostatnio trzy miliony euro w urządzenia magazynowe z nowym mobilnym systemem regałów, ponad 1000 m² dodatkowej powierzchni i ponad 1800 miejsc paletowych. Aby zapewnić również profesjonalną pomoc, Okuma zainwestowała w dodatkowy personel. Poza tym pracownicy przechodzą praktyczne szkolenia na temat maszyn, które są obowiązkowe zarówno dla pracowników Okuma, jak i 32 autoryzowanych dystrybutorów Okuma w całej Europie.

W Polsce producenta reprezentuje firma HTM, która jest oficjalnym lokalnym dystrybutorem tych urządzeń.