Kto jest pożądanym pracodawcą dla specjalistów i menedżerów w branży produkcji przemysłowej oraz motoryzacji?

Kto jest pożądanym pracodawcą dla specjalistów i menedżerów w branży produkcji przemysłowej oraz motoryzacji?

10/12/2012

W czasach niedoborów talentów specjalistycznych i menedżerskich marka pracodawcy nabiera coraz większego znaczenia dla funkcjonowania całej firmy. 3. edycja badania Antal International „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów” wskazała najbardziej cenione firmy.

Antal International opublikował właśnie wyniki 3. edycji badania przeprowadzonego pod patronatem Business Centre Club „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów”. Ponad 1500 respondentów wskazało firmy, w których chciałoby podjąć zatrudnienie. Badanie pozwoliło także odpowiedzieć na pytanie, jakie warunki zatrudnienia były najwyżej ocenione we wskazanych organizacjach.

„Doświadczeni i kompetentni specjaliści oraz menedżerowie bardzo świadomie wybierają przyszłego pracodawcę. Dobra opinia na rynku niejednokrotnie może zaważyć o pozyskaniu cennego pracownika. Publikowany przez Antal International ranking jest oceną wystawioną pracodawcom przez potencjalnych kandydatów, dlatego obecność w nim jest ważnym wyróżnieniem. Dowodzi, że wskazana firma jest pożądana przez pracowników pełniących często strategiczne funkcje w organizacji” – komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

Tabele: Firmy, które zajęły w rankingu miejsca I-X jako najbardziej pożądani pracodawcy dla specjalistów i menedżerów z branży produkcji przemysłowej oraz motoryzacyjnej. (Pełna lista firm wyróżnionych w rankingu dostępna w raporcie „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów”.

Cenione warunki zatrudnienia, oferowane benefity

Do najbardziej cenionych warunków zatrudnienia oferowanych przez firmy wyróżnione w rankingu Antal International należy styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz innowacyjność.

„Obecnie, spośród firm produkcyjnych, kandydaci starają sie wybierać fabryki, które posiadają dobrą opinię, są kojarzone z nowoczesnymi technologiami lub są partnerami znanych i cenionych przedsiębiorstw. Projekty, wykonywane dla branżowych gigantów stanowią dodatkowy atut, dlatego zawsze staramy się informować kandydata, dla kogo produkuje potencjalny pracodawca. Poza tym, kandydaci zwracają uwagę na to czy kultura organizacyjna danej firmy znajduje się na wysokim poziomie” – zauważa Artur Migoń, partner w Antal International i dyrektor Antal Engineering & Operations.

Ocena innowacyjności wyróżnionych firm

 

 

Najbardziej pożądani pracodawcy zatrudnionym oferują szereg benefitów. Do najczęściej spotykanych należy: opieka medyczna, służbowy laptop i telefon oraz karta fitness.

Źródła wiedzy o pracodawcach

Dla firm coraz bardziej istotne staje się pytanie, o źródła, jakimi najlepiej docierać do potencjalnych kandydatów. W porównaniu do 2. edycji badania, przeprowadzonej w sierpniu 2011 roku odnotować można znaczący wzrost (o 35 punktów proc.) znaczenia mediów i Internetu, jako źródła pozyskiwania informacji. Radziej były wymieniane targi pracy (27 punktów proc. mniej) czy opinie znajomych nie pracujących w danej firmie (13 punktów proc. mniej). Wciąż ponad 1/3 respondentów czerpie informacje o firmie od znajomych w niej pracujących.

„Warto zadbać o spójną komunikację nie tylko na zewnątrz, ale i wewnątrz firmy. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że jasny przekaz pojawi się równocześnie w wielu źródłach, z których kandydaci czerpią wiedzę” – podsumowuje Joanna Kucza, PR & Marketing Manager w Antal International.

O badaniu

Badanie Antal International Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 przeprowadzone było metodą CAWI oraz CATI w terminie 3-20.09.2012. W badaniu udział wzięło 1557 respondentów z Polski. Badanie było anonimowe. Celem badania było pozyskanie informacji o preferencjach specjalistów i menedżerów odnośnie najbardziej pożądanych pracodawców, oceny oferowanych przez nich warunków czy źródeł pozyskiwania wiedzy o organizacjach. Stanowią one ważne uzupełnienie badań opinii studentów czy wewnętrznych ocen pracowników. Unikalną cechą badania Antal International jest możliwość samodzielnego wskazania przez respondentów każdej firmy, jako najbardziej pożądanego pracodawcy – w kwestionariuszu nie było gotowej, zawężonej listy możliwości. Dzięki temu, w rankingu wyróżnione mogł zostać również mniejsze czy lokalne firmy.

Pełen raport dostępny pod adresem:  http://news.antal.com/wp-content/uploads/2012/11/NPP_2012_raport_final.pdf