Polska łódź elektryczna w wyścigach motorowodnych E1 H2O

Gdy Formuła E w klasie wyścigów samochodowych rozpoczęła swój piąty sezon w grudniu 2018 roku z udziałem wielkich, znanych producentów samochodów, takich jak Porsche, BMW i Mercedes-Benz na pokładzie, stało się oczywiste, że inauguracja każdej serii wyścigowej w klasie pojazdów elektrycznych nie jest melodią przyszłości, ale naszą rzeczywistością.

GEECOGEN jest polską firma technologiczną specjalizującą się w zakresie rozwiązań dla elektrycznej mobilności. Jesienią 2018 rozpoczęła współpracę z partnerem ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich w zakresie realizacji projektu wdrożenia do eksploatacji nowego cyklu wyścigowego bazującego na jednostkach pływających w ramach F1 H2O ale w wersji elektrycznej. Projekt rusza pod nazwą E1 H2O.

Spółka odpowiadać będzie za opracowanie i dostawę kompletnych rozwiązań z zakresu napędu elektrycznego, wysokiej wydajności systemów bateryjnych, systemów telemetrycznych oraz systemu szybkiego ładowania.

Niebawem wystartuje pierwsza światowa seria wyścigów motorowodnych, równie widowiskowych i spektakularnych jak F1 H2O, ale przyjaznych środowisku – E1 H2O!

Chęć udziału zadeklarował pierwszy i jedyny Polak w najbardziej elitarnej klasie wyścigów motorowodnych F1H2O Bartłomiej Marszałek. Obecnie trwają rozmowy definiujące zakres udziału polskiego zawodnika w projekcie.
Specyfikacja polskich łodzi elektrycznych formuły E1 H2O:
Materiał kadłuba: Włókno węglowe, nylon, włókno syntetyczne, airex & nomex
Długość: minimum 4,8 m
Szerokość : 2,1 m
Waga: minimum 513 kg (z pilotem)
Moc: 200 albo 300 HP
Prędkość maksymalna : 190 km/h (ponad 118 mp/h)
Przyspieszenie : 0-100 km/h w 5 sekund
Funkcje bezpieczeństwa: poduszka powietrzna, kabina pilota zbudowana z włókna węglowego i nylonu z materiałami odpornymi na wstrząsy. Podpora głowy i szyi HANS, kuloodporna szyba przednia i pianka z tworzywa sztucznego dla końcówek kadłuba, aby uniknąć penetracji w przypadku kolizji.

Harmonogram prac:
02/2019 dostawa łodzi typu powerboat klasy F1H2O.
03-04 /2019 przygotowanie w pełni funkcjonalnego prototypu elektrycznej łodzi wyścigowej
04 /2019 rozpoczęcie testów elektrycznej łodzi wyścigowej i kalibracji elementów mechanicznych
05 /2019 ukończenie testów. Oddanie wzorcowej łodzi do dalszej replikacji.